Gå til innhold

M5 3.8L fra 340hk til 400hk?


Bjørn B
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nå skal ikke jeg si at jeg vet, men skriver det jeg har hørt fra diverse BMW verksteder.. grunnen til at 3.8 ikke er noen god løsning er at for å få den til å gå best mulig, må man ned til sverige for å finstille motoren, noe de ikke gjør i norge, og at 3.8 ikke tåler fin kjøring i den grad 3.6 gjør, fordi den blir mye raskere nedsotet.. men det er det jeg har hørt. så kan de som har erfaring gjerne komme å rette på det jeg har skrevet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært fint med en dame som har såpass peiling på bmw,perfekt!!

gifte deg med meg søta?

trimmer du bilen min,så kan jeg lage mat å passe unga!

Mat og ungepass kan jeg "alt" om, men bil skrur jeg på kveldstid... Desverre så ser jeg på signaturen din at "smått er godt", er den sååå liten? :wink:

Neida, tror ikke du ville hatt meg hadde du sett meg allikevel... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal ikke jeg si at jeg vet, men skriver det jeg har hørt fra diverse BMW verksteder.. grunnen til at 3.8 ikke er noen god løsning er at for å få den til å gå best mulig, må man ned til sverige for å finstille motoren, noe de ikke gjør i norge, og at 3.8 ikke tåler fin kjøring i den grad 3.6 gjør, fordi den blir mye raskere nedsotet.. men det er det jeg har hørt. så kan de som har erfaring gjerne komme å rette på det jeg har skrevet..

OK... Må lufte meninga mi nå igjen... (tror noen snart er lei av å se "innlegg av Pedi" nå, hehe...)

At ikke noen i Norge kan få 3.8en til å gå fint har jeg vondt for å tro, vi har jo endel kloke hoder i dette landet. Og hvem i Sverige er det som skulle inneha så mye mere kunnskap enn våre egne beste mekkehoder?? Nei, sorry, den må nok de verkstedene dine gå lengre ut på landet med.

Og btw.... Dette blir gjerne opphav til enda en diskusjon, men jeg vil nok påstå at minoriteten av de med mest kunnskap om BMW her i landet jobber på BMW-verksted. Har gjerne ikke jobbet på et BMW-verksted engang. At det er BMW-verkstedene som kan mest BMW er vel også en myte, spør du meg.

Back to topic. For min egen del så har jeg verken erfart eller hørt om 3.8 med soteproblemer, kanskje noen storby-gutter med M5 har opplevd det - men for de som kan kjøre over 5 meter i ett strekk uten å stå i kø, slipper nok problemet. Noen andre som gjerne kan belyse meg (og andre) litt om akkurat dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ordtaket som sier det eller kjerringa di som prøver å trøste deg :wink:

Sannheten svir, selv om kjerringa sier det... hehe....

Men det er vel ikke størrelsen på kølla som teller, men kjøretøyet ?

Men nå er vi egentlig ikke så langt unna topic heller? For sånn M-bil er vel en penis-forlenger i bunn å grunn??? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...