Gå til innhold

Snål cab

Share

Anbefalte innlegg

Fatter virkelig ikke med mine fulle fem at noen vil ødelegge bilene sine på denne måten. Blir helt oppgitt.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor man går til krig, slår ned tilfeldige folk, voldtar eller gjør andre grusomheter, så jeg må vel være litt dum... :)

Jeg mener at de etter en lang diskusjon i BMWCCN´s forum kom frem til at dette er en ganske original E30 Baur med litt Alpina gadget. Altså ingen Alpina, men derimot en E30 Baur...som forøvrig begynner å bli en sjelden modell... :wink: ... Jeg liker E30 Baur, men E36 Baur kan jeg styre meg for... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke heller kjøpe en ordentlig cab hvis du ønsker luft rundt øra på sommeren? De bilene der, spesielt E36'n er så stygge at jeg blir fysisk dårlig.

BMW bygget ikke selv (i moderne tid) åpne biler før E30 Cab kom i 1986. Baur er en gammel og velrenomert "coachbuilder" som i relasjon til BMW...før E30/E36 versjonene...konstruerte E21 Baur + noen andre eldre modeller. Før E30 Cab var det med andre ord et nichemarked for produksjon av små åpne BMW´er fra sekundære bilprodusenter som Baur. Karmann, Alpina og Glas er andre relative eksempler på tilsvarende produsenter. Baurmodellene føyer seg forøvrig inn i en stolt såkalt Landaulette tradisjon; dvs modeller med faste vinduer og en åpen seksjon bak.

Mercedes-Benz 600 Landaulette

fsh01-13.jpg

Rolls-Royce Phantom

1966_rolls-royce_phantom_V_hj_mulliner_park_ward_state_landaulette_rear.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten helt utrolig at jeg sannsynligvis er den eneste her inne på forum som har noe positivt å si om denne bilen....

Synes faktisk at dette er en genial løsning, ser faktisk ut som en 4-dørs sedan med "open air" tak.

I motsetning til E30'n som er en dårlig løsning på en cab og en dårlig løsning på en coupe, og som jeg synes ser HELT for jæ.... ut.

Og så liker jeg sedanen mye bedre enn coupèen.

Jeg hadde glatt tatt denne i innbytte på 540'n min......

Importert en M3 3.2, og stappa alt i BAUR'n.....

KUL BIL!!!

...eg var vel ikkje berre negativ? Hugsar då E30 kom som Baur Edition var mektigt imponert då!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter virkelig ikke med mine fulle fem at noen vil ødelegge bilene sine på denne måten. Blir helt oppgitt.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor man går til krig, slår ned tilfeldige folk, voldtar eller gjør andre grusomheter, så jeg må vel være litt dum... :)

Jeg mener at de etter en lang diskusjon i BMWCCN´s forum kom frem til at dette er en ganske original E30 Baur med litt Alpina gadget. Altså ingen Alpina, men derimot en E30 Baur...som forøvrig begynner å bli en sjelden modell... :wink: ... Jeg liker E30 Baur, men E36 Baur kan jeg styre meg for... :roll:

Original eller ikke, den ser uansett ikke ut. De vanlige cabbene er noe helt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original eller ikke, den ser uansett ikke ut. De vanlige cabbene er noe helt annet...

...men den er orginal og meint til å vere slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...