Schnellfahren Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Var på vestlandet en tur i sommer, og på en fjelltur kom jeg over dette skiltet... ja, det var bratt der, og det var grusvei men jeg kom opp! Bildet er tatt på vei ned igjen... Hvis det er vanskelig å se på bildet, så står det 25% på skiltet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Grusvei med spesiellt skilt. Mye som tyder på privat vei her. Er ikke normalt format eller "oppheng" for skiltet heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2006 Joa, det er forsåvidt sant... Men det var bratt der, ikke sjangs med bakkestart på det bratteste der på grus hvertfall, bare spola. Prata med noen av lokalbefolkningen (har noe familie der) og det var flere som bodde rundt om der som ikke turte å kjøre opp der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Joa, det er forsåvidt sant... Men det var bratt der, ikke sjangs med bakkestart på det bratteste der på grus hvertfall, bare spola. Prata med noen av lokalbefolkningen (har noe familie der) og det var flere som bodde rundt om der som ikke turte å kjøre opp der... Ikke det rette stedet å havne på vinterstid da? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Det betyr at det er 25% stigning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wunder Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 ...og det burde du vite hvis du har lappen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2006 He he he, joa det er jeg fullstendig inneforstått med, men lurte på om noen andre har sett/eller kjørt i sånne ekstreme stigninger før! 25% er MYE! Kjører du over Hardangervidda er vel 9% det meste du opplever tror jeg, og det på asfaltert vei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wunder Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Har opplevd 18% i Dalen i telemark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Har opplevd og klatret opp en bakke med over 60 graders stigning med crosser (motorsykkelcross) og jeg klarte meg fint jeg, bortsett fra at jeg nesten steilet rundt ett par ganger på vei opp, og vil jo nødig snu heller når det er så bratt opp en bakke.. (dette var ikke vei, men i urørt skog opp ett bratt fjell, rimelig bratt der, folk pleier å gå slite seg opp til en postkasse der, og latskapen tok vel overhånd, er TUNGT å gå opp der når bakken er en halv meter foran ansiktet på vei opp!) Bare å holde den i førstegiret og lene seg fremover og holde ett støtt turtall samtigig som man selvfølgelig har skikkelig crossdekk fremme og bake, så klatrer man seg opp overalt med crossere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 som han sa gammle mannen: "eg har fått vite at det stig 1:10, men eg skal opp om det så stig 1:100" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logitech Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 25 % er ufattelig bratt stigning. Som kjent: stiger veien med 25 % vil det si at hvis man beveger seg 100 meter i horisontal retning stiger veien med: 25 % av 100 m = 25 m (!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanErik E30V8 Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 På Island er det ikke uvanlig å havne borti stigninger mellom 18 og 22% på hovedvei, som også er grusvei. Var litt uvanlig og moro..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 25 % er ufattelig bratt stigning. Som kjent: stiger veien med 25 % vil det si at hvis man beveger seg 100 meter i horisontal retning stiger veien med:25 % av 100 m = 25 m (!) Eller for å sette 25% stigning i et perspektiv...unnarennet i Holmenkollen er 33%...og det er virkelig bratt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2006 Men så har brorparten av befolkningen Artictruck eller Fjällasport ombygde Landcruisere/Pajeroer da, he he... Husker det fra da jeg var der... Var vel andre året på videregående dette er tatt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rovderacing Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Go knall..25% e gode greie..Bruka å være opp i bratta når ej jobba.. kjekkaste plassen.. mn grusvei... off.. slikt lika ikkje eg... Bånn gass!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå