Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på vestlandet en tur i sommer, og på en fjelltur kom jeg over dette skiltet... ja, det var bratt der, og det var grusvei men jeg kom opp! Bildet er tatt på vei ned igjen...

Hvis det er vanskelig å se på bildet, så står det 25% på skiltet :shock:

Bilen024.jpg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Joa, det er forsåvidt sant... Men det var bratt der, ikke sjangs med bakkestart på det bratteste der på grus hvertfall, bare spola. Prata med noen av lokalbefolkningen (har noe familie der) og det var flere som bodde rundt om der som ikke turte å kjøre opp der...

Skrevet
Joa, det er forsåvidt sant... Men det var bratt der, ikke sjangs med bakkestart på det bratteste der på grus hvertfall, bare spola. Prata med noen av lokalbefolkningen (har noe familie der) og det var flere som bodde rundt om der som ikke turte å kjøre opp der...

Ikke det rette stedet å havne på vinterstid da? hehe :wink:

Skrevet

He he he, joa det er jeg fullstendig inneforstått med, men lurte på om noen andre har sett/eller kjørt i sånne ekstreme stigninger før! 25% er MYE! Kjører du over Hardangervidda er vel 9% det meste du opplever tror jeg, og det på asfaltert vei...

Skrevet

Har opplevd og klatret opp en bakke med over 60 graders stigning med crosser (motorsykkelcross) og jeg klarte meg fint jeg, bortsett fra at jeg nesten steilet rundt ett par ganger på vei opp, og vil jo nødig snu heller når det er så bratt opp en bakke.. :?

(dette var ikke vei, men i urørt skog opp ett bratt fjell, rimelig bratt der, folk pleier å gå slite seg opp til en postkasse der, og latskapen tok vel overhånd, er TUNGT å gå opp der når bakken er en halv meter foran ansiktet på vei opp!)

Bare å holde den i førstegiret og lene seg fremover og holde ett støtt turtall samtigig som man selvfølgelig har skikkelig crossdekk fremme og bake, så klatrer man seg opp overalt med crossere :P

Skrevet

25 % er ufattelig bratt stigning. Som kjent: stiger veien med 25 % vil det si at hvis man beveger seg 100 meter i horisontal retning stiger veien med:

25 % av 100 m = 25 m (!)

Skrevet
25 % er ufattelig bratt stigning. Som kjent: stiger veien med 25 % vil det si at hvis man beveger seg 100 meter i horisontal retning stiger veien med:

25 % av 100 m = 25 m (!)

Eller for å sette 25% stigning i et perspektiv...unnarennet i Holmenkollen er 33%...og det er virkelig bratt... :wink:

Skrevet

Men så har brorparten av befolkningen Artictruck eller Fjällasport ombygde Landcruisere/Pajeroer da, he he... :)

Husker det fra da jeg var der... Var vel andre året på videregående dette er tatt:

Untitled1.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...