Gå til innhold

m102(745)motor,noe å satse på i e30?

Anbefalte innlegg

Skrevet
:D

heey..

nogen der ved lidt om den undrskønne m102 motor...

jeg har såen hel bil stående 745i og jg ville gerne have en 750 motor i.. og så den 745i motor over i min e30...

nogen der har styr på hva man skal gøre????

jeg piller alt styring af og putter wolf3d på når jeg flytter motoren..

større dyser anden knast , banan og gennemstrøms udstødning er mont. samt boxen er chippet og 0,7bar begrænser er fjernet den står nu med 1,0 bar men jeg nåed aldrig på rullefelt da automatgear røg.. :oops:

hvad vil i tro den har af hk. og ikke mindst NM

ellers et nydeligt forum i har her.... velkommen til mig..

mvh dennis

E23 745i hadde originalt som kjent 252 HK ved 5200 rpm og 380 Nm ved 2200 rpm (3,4 liter). Ingen andre modeller fra BMW hadde i perioden 1978-86 mer moment enn E23 745i... heller ikke E28 M5 som hadde S38B35 motoren med 340 Nm ved 4500 rpm. Alpina E28 B7 Turbo/1 kom imidlertid i to versjoner med hhv. 300 HK (04/84-07/87) og 320 HK (08/86-12/87). Modellene hadde hhv. 501 Nm og 520 Nm. Jeg vet ikke hva slags gearkasse disse to modellene hadde, men mange deler er konvertible mellom E23, E24 og E28...kanskje til og med gearkassene. Bare en tanke i forhold til ditt problem med en for kraftig motor... :-k

Skrevet
Sleng blokka og toppen i bagasjerommet og svipp opp til Stavanger.

Fikser både o-ringing av blokka og sveising av toppen her :lol:

åå?dette visste jeg ikke. hva heter firmaet som utfører dette? vet du om de har en internett side?

Skrevet

Hvordan er effektregisteret på denne motoen? Bra med toppdrag?

Jeg vet at M30 sugemotor mangler litt sprut på toppen.. Intressant å vite.

Dette er vel nesten den billigeste turbomotoren man kan få tak i, med kvalifiserte deler til en vettug penge.

Skrevet
Hvordan er effektregisteret på denne motoen? Bra med toppdrag?

Jeg vet at M30 sugemotor mangler litt sprut på toppen.. Intressant å vite.

Dette er vel nesten den billigeste turbomotoren man kan få tak i, med kvalifiserte deler til en vettug penge.

M102 motoren i E23 745i er ingen turtallsmaskin når den har maksimal effekt ved små 5200 rpm. Årsaken var at BMW i mangel av en V8 maskin som bl.a kunne matche den 5 liter store V8 maskinen i Mercedes-Benz W126 500SE nettopp valgte en relativt billig, men effektiv måte å utvikle et alternativ på (les: M30 med turbo). Ingen av modellene var direkte sportslige, men de var begge fabelaktige Autobahn-racere for sin tid. BMW lå nok med E23 litt tilbake for bl.a Mercedes-Benz W126, men når E32 kom på markedet (og spesielt E38) fikk BMW overtaket. Dagens S-klasse (W221) er nok bedre enn E65... :roll:

En sportslig M30 motor... :D

http://www.autopower.se/ovanligabmw/top10_b7t.asp

Skrevet

E23 745i hadde originalt som kjent 252 HK ved 5200 rpm og 380 Nm ved 2200 rpm (3,4 liter)

Det viktigste her er jo en "liten" detalj...

380 Nm fra 2200 rpm til 4800 rpm !!!!!! - En helt jevn kurve!!

Dette gjelder jo 3.4 literen selvsagt. Var en annen kurve på 3.2en, men den husker jeg ikke i øyeblikket.

Skrevet
Sleng blokka og toppen i bagasjerommet og svipp opp til Stavanger.

Fikser både o-ringing av blokka og sveising av toppen her :lol:

åå?dette visste jeg ikke. hva heter firmaet som utfører dette? vet du om de har en internett side?

er vel stian329 som gjør det selv etter som jeg forsto,eller har jeg kansje missforstått?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...