Gå til innhold

E36 325 iA 1993


Ventura
 Share

Anbefalte innlegg

Meget pent og velutstyrt eksemplar.

EU-ok mai 05. Skiftet div. "typiske" deler, bl.a. vannpumpe og opphengskuler foran.

Alufelger på sommer og vinterdekk, bra dekk.

Servicehefte.

Annonse ligger inne på Autodb:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=970713

Bytte i større bil vurderes, helst stasjonsvogn: Audi 100(C4), Opel Omega, Ford Mondeo evt. E34 diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du har spist Øyvind L.? Surpomp :lol: Og det er ikke nødvendig å sitere når du svarer på det som er rett ovenfor.

Og bumpen er helt kurant for å få bilen opp på lista.

Til trådstarter; Flott 325iA det der! Men bytte i Audi 100, Opel Omega eller Ford Mondeo??? Ja, ok Audien er en bra bil, men Opel omega? Ford mondeo? Kommer mye borti den type biler, og finner tilstadighet mye mere feil enn gjennomsnittet.

E34 er nok tingen :D

Men uansett, lykke til med salget. Skulle gjerne ha kjøpt den jeg, men har ikke cash til slikt for øyeblikket :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter; Flott 325iA det der! Men bytte i Audi 100, Opel Omega eller Ford Mondeo??? Ja, ok Audien er en bra bil, men Opel omega? Ford mondeo? Kommer mye borti den type biler, og finner tilstadighet mye mere feil enn gjennomsnittet.

E34 er nok tingen :D

Men uansett, lykke til med salget. Skulle gjerne ha kjøpt den jeg, men har ikke cash til slikt for øyeblikket :roll:

Takk for det!

For å "begrunne" valg av byttebiler:

Opel og Ford pga at det er billige biler (forholdsvis "ny" bil billig...) og de er rimelige å holde i drift (delepriser, forsikring osv.).

Mulig at de har mere feil enn snittet, men deler er jevnt over nesten latterlig billig...

Audi er jo toppkvalitet og har galvanisert karosseri=ingen rust, E34 er også toppkvalitet men litt dyrere å eie (men kanskje billigere enn E36?).

Kunne sikkert også tilføyd Mercedes W124 til listen over aktuelle byttebiler.

Uansett ingen japse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi er jo toppkvalitet og har galvanisert karosseri=ingen rust

Å galvansiere betyr å legge et metall utenpå metallet enten ved elektrolyse eller forsinke. Dette utsetteroksideringen vesentlig, men hvis hinnen blir brutt (f.eks ved krasj e.l) vil oksidasjonsprossesen fortsette i vanlig tempo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* galvanisert er ikke det samme som rustfritt stål! :wink:

Sa jeg rustfritt stål :?:

Så lenge galvaniseringen ikke sprekker pga ytre påvirkninger, er det en nokså sikker rustbeskyttelse. Lien er inne på det samme.

Stålet under galvaniseringen ruster vel like lett som uten...

Når man da vurderer såpass gammel bil, er det klart en STOR fordel med galvanisert/forzinket karosseri. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...