Gå til innhold

Tårn stag (stab stag på støtdemertårn)

voodex
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjøpte også ett fra Schmiedmann til Z3`en jeg hadde men var ikke imponert over kvaliteten.Måtte file litt for å få det til å passe,var i alu det også.

Det originale som jeg har i GT`n nå er av en helt annen verden,tykt og solid.Og det stiver garantert av dempertårnene.I motsetning til de alustagene til Schmiedmann feks,tror ikke de har noe særlig effekt i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt E36 så hadde jeg også kjøpt er slikt som står på GTen, men det koster 5000kr.

Mitt stag passet rett på min 87 mod M3 så jeg var fornøyd med passformen.

koster under 4000,- på koed :wink: noen som har en mening om hva som er "best" av dette stabstaget og hartge sitt? hartge sitt er jo en del rimeligere og ikke minst ser det jo 10 ganger så tøft ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt stabstag nu som kom på rundt 500-600,-.

Jeg regner med at dette staget BARE hjelper på utseende, så derfor jeg kjøpte det så billig.

Henter det på posten i morgen, så blir nok fint når jeg får det montert.

Nettopp montert nu:

img_3747_red_sm.jpg

img_3748_red_sm.jpg

img_3750_red_sm.jpg

Merket (selvsagt) ingen forskjell, men jeg syntes nu det ser bedre ut.

Kostet jo, som sagt, bare rundt 5-600,- på ebay, så er nok bare for utseendes skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men skal det bli mer during i bilen av denne grunn?? er kun når jeg liksom "tar av" å begynner å kjøre eller som sakt på lavt turtall....? får en rar risting i hele bilen.. kan det være motoren som tar borti staget?

Nå har vel denne tråden skeiet litt ut, så prøver å "ta den inn" igjen :wink:

Den ristingen du har i bilen tror jeg neppe kommer av dette staget du har montert. Har mer tro på at clutchen din synger på siste vers. Hadde selv risting som forplantet seg i hele bilen ved "takeoff" på 320'en (det på en måte slo og hamra i mellomakslingen). Der ble det bare værre og værre og tilslutt tok ikke clutchen mer. Etter skifte, ingen risting.

Ta deg en tur til et lokalt BMW-verksted e.l, og få de til å prøve den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget meg tårnstag selv til begge biler, merker forskjell når farten blir større, mindre over/understyring iogmed at caster og camber vinklene ikke endrer seg grunnet svikt i karosseriet.

Er i min bok ett pluss for vanlig kjøring, da det gir en mer forutsigbar styring i nødsituasjoner og ved sportslig kurvekjøring.

Merk, det gjelder sikkert i større grad for eldre biler, merket stor forskjell iogmed at bruksbilen min er en -82 modell e28

Enkel oppskrift på tårnstag: finn delebil, kapp toppen av fjerbenene, puss av maling, bolt på fjerbentårnene, sveis på et 20-40 mm jernrør, rektangulert eller rundt etter ønske,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...