oroald Skrevet Januar 28, 2006 Skrevet Januar 28, 2006 Hei! Har en 520i Touring 98 mod. Har problemer med at temeraturmåleren stiger til kokepunktet så snart jeg begynner å kjøre. Når dette intrer, så kutter varmeanlegget varmluften til cupèn. Hva kan være problemet??
Fredrik Skrevet Januar 28, 2006 Skrevet Januar 28, 2006 Hei! Har en 520i Touring 98 mod. Har problemer med at temeraturmåleren stiger til kokepunktet så snart jeg begynner å kjøre. Når dette intrer, så kutter varmeanlegget varmluften til cupèn. Hva kan være problemet?? Trolig er det vannpumpen som ikke virker...
oroald Skrevet Januar 28, 2006 Forfatter Skrevet Januar 28, 2006 Hei! Har en 520i Touring 98 mod. Har problemer med at temeraturmåleren stiger til kokepunktet så snart jeg begynner å kjøre. Når dette intrer, så kutter varmeanlegget varmluften til cupèn. Hva kan være problemet?? Trolig er det vannpumpen som ikke virker... Takk for hurtig svar. Fryktet det samme. Bilen har gått 58000 så litt tidlig.
bimmerdude Skrevet Januar 28, 2006 Skrevet Januar 28, 2006 Det er nesten garantert vannpumpa.. men du må ikke la den gå opp til kokepunktet flere ganger det kan skade motoren din. Motoren bør slås av med en gang temperaturern begynner å stige. Når lampa lyser kan det være for sent. Men litt merkelig at vannpumpa skal gå så tidlig på en 98 mod trodde de hadde bedre vannpumpe. Har du M52 eller M52TU (dobbel Vanos)?
Pedi Skrevet Januar 28, 2006 Skrevet Januar 28, 2006 Bilen har gått 58000 så litt tidlig. Importbil? Kanskje den har går 158000?
Fredrik Skrevet Januar 28, 2006 Skrevet Januar 28, 2006 E39 har dårlig vannpumpe Nei...E39 og E46 med den første versjonen av M52 motoren (inkl. E34 og E36 med M50 motoren) har en dårlig vannpumpe...
oroald Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Skrevet Januar 29, 2006 Det er nesten garantert vannpumpa.. men du må ikke la den gå opp til kokepunktet flere ganger det kan skade motoren din.Motoren bør slås av med en gang temperaturern begynner å stige. Når lampa lyser kan det være for sent. Men litt merkelig at vannpumpa skal gå så tidlig på en 98 mod trodde de hadde bedre vannpumpe. Har du M52 eller M52TU (dobbel Vanos)? Har latt lampa lyse noen ganger. Men ikke kjørt bilen så lenge at den koker. M52 er det vel det som sitter i en E39. Ser nye pumper ligger på 500-600 kr , så burde ikke koste all verden å skifte. Håper bare motoren ikke har tatt skade.
oroald Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Skrevet Januar 29, 2006 Bilen har gått 58000 så litt tidlig. Importbil? Kanskje den har går 158000? Ja import Men bilen er sjekket av godkjendt BMW forhandler som mener det skal være riktig. Så vi håper på stemmer Bilen er som ny, bortsett fra vannpumpen da!
Pedi Skrevet Januar 29, 2006 Skrevet Januar 29, 2006 Håper det for din del. Jeg har sett mye rart komme fra Tyskland (har kjørt biltransport fra Tyskland til Norge..), så skepsisen min er alltid i høysete...
Arimanni Skrevet Januar 29, 2006 Skrevet Januar 29, 2006 Kan jo vere ein god del drit i slanger og radiator.. Hadde samme dritet når eg kjøpte bimmeren min.. Prøv å spyl igjenom og rens den skikkeleg... Kan jo også vere termostaten din som er ute på tur.. Og vist ikkje det er nokon av det, er det nok vannpumpa di.. Heilt normalt på BMW...
Rope Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Jeg begynner å få samme feil som deg, har du byttet vannpumpe enda og hvor høyt er nivået ditt med frost-veske når bilen er kald. Alf Lie motor var 90%sikker på at feilen hos meg er at det er litt lite frostveske. Jeg skal etterfylle i mårra, så det var lite når jeg skrudde opp å så i sta. E39 er vistnok veldig følsom på akurat det.
pallen Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Impeller (skovlene) på vannpumpen er av bakkelitt. Ryker fort, men det kan også være termostaten som er gåen da selve termostaten er opphengt i to plasthaker som knekker. Skru av lokket på radiatoren og start bilen, sjekk om det er en vannstråle inn i ekspansjonstanken. Er det det er vannpumpen i orden og termostat defekt.
bmwhans Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 i og med at vannpumpa er gåen vil vel ikke bilen koke? den trekker ikke vann gjennom motoren..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå