Gå til innhold

Forum vert "overvåka".....så dette er ikkje smart!

ovex
 Share

Anbefalte innlegg

Har me ein Sexy Tore her inne?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/29/456170.html

Sitat:

Nå blir «Sexy Tore» tatt av forsikringsselskapet.

(Dagbladet.no): Forsikringsselskapet Gjensidige jakter på bloggeren «Sexy Tore» etter at han avslørte seg selv i et innlegg på Mercefreaken.com 10.januar.

I innlegget «Gledelig påkjørsel», som nå er fjernet, skryter han om hvordan han etter en bilkollisjon gikk løs på bilen sin med slegge før takstmannen kom, skriver Aftenposten.

«Endelig nytt panser»

«Jeg ble påkjørt av en fjott i Loholt alle før helgen. Han overholdt ikke høyreregelen.»

«Yes, endelig får jeg nytt panser og ny dør som hadde stensprang og rust i fremkant. Jeg er så glad så glad...», skriver bloggeren.

Han nevner også navnet på verkstedet som skal fikse bilen hans. Det gjør det enda enklere for Gjensidige å oppspore ham.

- Med så mye informasjon blir det enkelt å finne frem til takstmannen som vurderte skaden. Tipset fikk en av våre utredere av politiet. Kanskje er det et annet forsikringsselskap som er svindlet. Da sender vi opplysningene videre, sier informasjonsdirektør Øystein Thoresen til avisa.

Bloggeren vil bli politianmeldt dersom de klarer å identifisere ham.

Tar avstand fra svindel

Det er første gang Thoresen opplever at en forsikringssvindler avslører seg selv skriftlig på nett. Innehaver av Mercefreaken.com, Michael Nielsen, sier at de gjerne hjelper politiet med å avsløre gjerningsmannen og at nettstedet tar avstand fra svindel.

Svarene under innlegget fra «Sexy Tore» inneholdt ulike reaksjoner, fra de som applauderte svindelen til de som tok avstand.

Selve avsløringen av «Sexy Tore» har også skapt reaksjoner i forumet i dag.

Her er forumet som har skapt problem for fyren:

http://www.mercefreaken.com/forum/index.php

Mercedes verden sitt svar på Bimmers.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Viser bare at man blir overvåka på nettet, og at man bør passe seg for hva man sier om info osv. Er både politi og røvere i blant oss, så ta det som en lærepenge.

Syns forøvrig at sånne folk er idioter. De drar opp premier, og sånn.. Greit å ta den "billige" veien ved å betale mellomlegget ved reperasjoner. Men å ødelegge bilen med slegge er jo bare dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har noe å skjule har man heller intet å frykte. Ærlighet varer lengst og jeg har derfor valgt å signere innleggene mine med mitt navn. Jeg tror bestemt på at man tenker seg om en gang eller to i forhold til hva man skriver om...og ikke minst hvordan...hvis man ikke bare kan skjule seg bak et vilkårlig "nick". Det burde være mulig å holde en frisk tone i diskusjonene samtidig som man er relativt høflig... også når man personlig mener at enkelte her inne neppe er blandt de skarpeste knivene i skuffen... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...