Gå til innhold

Skal me signere innlegga våre?

ovex
 Share

Skal me signere innlegga våre i Bimmers?  

51 stemmer

1. 1. Skal me signere innlegga våre i Bimmers?

• Ja, har ikkje noko mot i signere innlegga.
      35
    • Nei, vil ikkje signere innlegga.
      13
    • Ja me bør, men eg ynskjer ikkje å gjere det.
      3

Anbefalte innlegg

Ser ingen grunn til at man skal signere på forumet her. Selv har jeg lagt inn navnet mitt som nick, men så lenge man ikke har digital signering som er etterprøvbar ser jeg ikke vitsen. Kunne like sagt jeg var Kjell Magne og akkurat har banka opp kjerringa og sendt henne til på huet ut døra. Duste brukere kan moderatorer sperre ute uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...det er vel ikke noen stor overraskelse hva jeg mener... :lol:

Jeg vet ikke helt hvorfor mange fora har tradisjon for at man ikke signerer innlegg, men jeg mener at det enkelte forum både blir mer seriøst og bedre ved at man signerer innleggene med eget navn.... og selvfølgelig skal det være 100% frivillig... :D

Mange av de kjente profilene på både BMWCCN´s forum og Autopower signerer med eget navn...eller i det minste deler av navnet. Poenget er ikke at man på noen måte skal bli bundet/kneblet av signaturen, men det er kanskje heller et forsøk på å forhindre folk som "Sexy Tore" i å leke tøff på nettet. Det er dessverre mange varianter av "Sexy Tore" og jeg mener at det er på høy tid at vi beveger oss videre når det gjelder diskusjonsfora på internettet. En måte å bevege oss videre på er å gjøre innleggene mer "ansvarlige"...eller på en måte mer som i virkeligheten...ved at vi må stå for det vi sier/skriver. Jeg er rimelig sikker på at vi alle evt. kommer til å føle at forumet både blir mer seriøst og bedre hvis innleggene i noen grad blir mer seriøse fordi folk føler at signaturen forplikter.

Hvordan vet vi at signaturen er ekte ? ...Nei...hvem vet egentlig det ? ...poenget er imidlertid at når man har skrevet tilstrekkelig mange nok innlegg har man også skrevet...bevisst eller ubevisst...så mye om seg selv at de fleste av de andre forumtraverne allikevel vet nok om deg til å evt. finne ut om du bløffer eller ikke... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst ikke. Da blir siste rest av anonymitet borte. Blir for enkelt å søke på navn og finne ut både bosted og tlf. nr på den måten. Det har ingenting med at jeg ikke står for det jeg sier, for det gjør jeg! Men så lenge det er såpass åpent forum ser jeg helst at det ikke blir utlevering av personopplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser heller egentlig ikke hensikten med å signere med fullt navn, men forstår problematikken innimellom.

Ved å legge fram fullt navn, så blottlegger man samtidig tlf nr. og bosted, som lett kan letes fram. Tenker i hovedsak på folk som har dyre prosjektbiler i garasjen, samt å ha sagt noe "upopulært" i forumet (les: tlf terror).

Og et annet faktum er at jo mer "forpliktende" forumet blir, jo færre brukere registrerer seg. Missforstå meg ikke, jeg vil for all del at forumet skal bli mer seriøst, men ikke på denne måten.

Selv har jeg ingen dyr prosjektbil i hverken garasje eller låve, ei heller sagt noe veldig støtende i forumet og har ingenting imot å legge fram mitt fulle navn.

Fordelen med fullt navn er at man må stå mer "til rette" for sine handlinger, så vi slipper den verste drittslenginga. Ser jo enkelte diskusjoner på BMW CCN forumet der folk har beklaget seg offentlig i ettertid, spesielt i den topicen der det ble sådd tvil om HV sin M3 var lovlig registert. Dette er ting jeg ser på som positivt.

Men nå har jeg alltid praktisert (så godt som ihvertfall) følgende regel:

Man skal oppføre seg likt som om personen hadde stått ansikt til ansikt og ikke komme med personangrep kun fordi man gjemmer seg bak en pc-skjerm. Det er enkelte her inne jeg har ønsket å gitt en skikkelig skyllebøtte med gloser, men prøver å stagge meg..

Min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...