SteffenK Skrevet Mars 19, 2006 Share Skrevet Mars 19, 2006 Er det stor bot for å kjøre uten skilt foran da? Man kan jo bare skru av skiltet å ha det liggende i bilen, blir du stoppet så kan man jo bare si at skiltet løsnet og at du er på vei hjem for å skru det på igjen? Det er jo nesten værre å sette på ett lite skilt, siden du får det som dokumentforfalskning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Mars 19, 2006 Share Skrevet Mars 19, 2006 lite skilt framme, og vanlig skiklt i bagasjerom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mars 20, 2006 Share Skrevet Mars 20, 2006 For flere år siden var jeg inne på lator i bergen for å få laget nye skilt til en bil... De kunne lage små skilt til meg, men de sto ikke ansvarlig for noe hvis jeg ble stoppet med de... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Før sa regelen at et av skiltene skulle være av full størrelse.. Var ikke klar over den endringen i 2005 før nå.. jaja.. shit happens.. Grunnen til at dette har kommet nå er antagelig den utbredte bruken av OCR (Optical character recognition) scaning av tekst på bilder.. noe som betyr at en datamaskin gjennkjenner tall og bokstaver på skiltet.. og automatisk kan sjekke dette mot databaser.. Sende regninger i bomringer eller lignende.. Dette kan også gjøres live.. av et videokamera og en datamaskin.. Så når dette blir tatt i bruk i enda større grad enn i dag.. så kan politibiler bli utstyrt med dette.. og de vil ha skiltnummeret ditt på en skjerm i bilen, sjekke etter heftelser, tyveri eller lignende.. helt automatisk.. og gi beskjed om at den bilen skal stoppes.. alt dette før dere en gang har møtt hverandre.. Skummelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 hvist det er 2500,- i bot for å kjøre med lite skilt,hvorfor da ha skilt på i det heletatt? kjør uten da..., Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå