Gå til innhold

BMW 528ia bilcrossprosjekt


Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe.. ta å bruk denna bilen til bilcross da ;) det blir jo driittøft!! hehe.. har tru på at bmw kan gjøra det bra i bilcross jeg asså!! 325i har jo vunnet hvertfall 3 løp!! jeg bygger sjøl opp en 325 nå, men joystic styring å greier!! såå det blir gromt :D;)

Mats?? Heisann! Dæven har det blitt bmw-grabbar av dere også? Jeg ble jo ledd av når jeg kom til bygda med 528'n :lol: Hørte du hadde fått deg 325, den kommer til å bli morsom veit du. Åssen går det med bygginga? Du skal kjøre på Eriksplassen til våren regner jeg med. Da kommer jeg å ser på :)

Hilsen Trond fra Hole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. ta å bruk denna bilen til bilcross da ;) det blir jo driittøft!! hehe.. har tru på at bmw kan gjøra det bra i bilcross jeg asså!! 325i har jo vunnet hvertfall 3 løp!! jeg bygger sjøl opp en 325 nå, men joystic styring å greier!! såå det blir gromt :D;)

Greit nok, det er ingen som har sagt at bmw ikke kan komme til å gjøre det bra på bilcross-banen, jeg tror nok den kunne kommet langt som bilcross-bil!

Men her snakker vi om å ødelegge en gammel klassiker som stadig blir sjeldnere! denne bilen er en "legende" som mange bmw frelste drømmer om å eie! å da syns jeg det er for galt å bygge bilcrossbil av den! :whatever:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi gjør små, men viktige framskritt. I dag byttet jeg kabelen mellom batteriet og startmotoren. Og Bilen kinnet med èn gang! Ikke alltid mye som skal til.. Men bensinmåleren stod på null, så jeg får nok fylle på en 15-20 liter og så får vi se om bilen starter.

Gleder meg til den starter nå altså! Får spinne noen OL ringer jeg også på asfalten...heeh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hør på hva antiloop sier folkens! Kan godt få kjøpe den, men ikke for under 10.000 kr. Jeg må da tjene litt på dette. Bilen vil jeg karaterisere som vrak, men hvis det er noen som mener de kan få denne bilen i topp stand igjen så sett i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. ta å bruk denna bilen til bilcross da ;) det blir jo driittøft!! hehe.. har tru på at bmw kan gjøra det bra i bilcross jeg asså!! 325i har jo vunnet hvertfall 3 løp!! jeg bygger sjøl opp en 325 nå, men joystic styring å greier!! såå det blir gromt :D;)

Mats?? Heisann! Dæven har det blitt bmw-grabbar av dere også? Jeg ble jo ledd av når jeg kom til bygda med 528'n :lol: Hørte du hadde fått deg 325, den kommer til å bli morsom veit du. Åssen går det med bygginga? Du skal kjøre på Eriksplassen til våren regner jeg med. Da kommer jeg å ser på :)

Hilsen Trond fra Hole

Off Topic men :P

Morn Morn Trond, er Mats her veitu!! jo vi har fått ribba bilen inni, og tatt av støtfangere, begynt å montere joystick styringa å greier ;) så det går framover nå! Etter det så må jeg få bilen oppi bygda for å laga bur..!! regner med å kanskje få den klar til Eriksplassen ja! men trenger vel litt trening på denna bilen først for å kjøre skikkelig!! Har fått masse sponsorer også, så går nok i orden for at jeg åsså kan kjøre bilcross nå ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off Topic men :P

Morn Morn Trond, er Mats her veitu!! jo vi har fått ribba bilen inni, og tatt av støtfangere, begynt å montere joystick styringa å greier ;) så det går framover nå! Etter det så må jeg få bilen oppi bygda for å laga bur..!! regner med å kanskje få den klar til Eriksplassen ja! men trenger vel litt trening på denna bilen først for å kjøre skikkelig!! Har fått masse sponsorer også, så går nok i orden for at jeg åsså kan kjøre bilcross nå ja ;)

Detta blir morro veit du. Gleder meg til å se bilen!

Men nå skal vi ikke kødde til tråden din mer Evopower!

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kult at det er andre som bygger BMW til bilcross her :wink: En kompis av meg har kjørt et par år i bilcross med en E21 323i, som også er en skjelden BMW, så vi har det med det å skamkjøre skjeldne bimmere her borte! :lol:

Men i dag fikk jeg start på 6`eren for første gang! Fylte på en kanne med bensin så gikk det bra det. Men bilen er uten eksosanlegg fra manifolden og bakover, og det hadde jeg helt glemt å sjekke og fikk meg en overaskelse av brølet som kom, men bare tøft det vel?! Tok en liten test på gang og sykkelstien nedenfor huset mitt, og fant ut at det ikke var bremser på bilen, men jeg klarte heldigvis å stoppe ved hjelp av håndbrekket :twisted: Men bråkete som den var, kjørte jeg opp i gården igjen og pakket den inn i presenning.. (med tanke på eventuelle naboer som kanskje sov middag)

Yessda, men da var det problemet løst, og neste må vel bli å få tak i lexanplater til å skjære ut vinduer av, samt skaffe rør og bøyemaskin på jobben slik at jeg kan få lagt meg bur til bilen. Også firkantrør som jeg sveise mellom girkassetunellen og kanalen, til å feste bøttestolen i. Jo og så manglet det reim til servopumpa og slangklemmer på slangene på motoren. Vannet har antakeligvis blitt tappet ut av motoren for å unngå frostskader om vinteren.

Er det noen som har ratt og eksosanlegg til meg? Måtte låne rattet fra 5`eren når jeg skulle teste bilen i dag ser du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har ratt og eksosanlegg til meg? Måtte låne rattet fra 5`eren når jeg skulle teste bilen i dag ser du..

Dersom ratt fra e30 eller e34 passer, så kan du få et av meg :wink: Type orginalt bussratt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...