Gå til innhold

Klakking fra bakdemper


Michael
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg brukte den orginale skiva mellom hue på bolten og dempern.

Den var lissom så kraftig at det ikke virka sannsynelig at den skulle stå der + at den orginale dempern var spaca mere ut fra festet.

Hva tror du om hylsa i foringen a, hvilken hvei skal den stå, den er jo litt lenger på den ene sida ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen på autotrio som viste åssen detter skulle settes sammen.

Ingen som har monter bilstein sprintdempere bak her ??

Saken er altså at hylsa i den nedre foringa stikker lenger ut på den ene sida og det er en tjukk skive jeg ikke vet hvor skal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri montert disse demperene,men kan aldri tenke meg at det skal noe "spacer" mellom demper og feste.slikt skal i 99% av tilfellene mellom demper og hodet på bolten. står hylsa fast eller kan den bevege seg i foringen?egentlig er det samma faen hvilken vei den hylsa stikker ut da du sier at skiva ikke kan tres utenpå hylsa.

det er nok et klistremerke nede på disse demperene som alle andre,så det du gjør er å snu demperen slik at dette merket peker bakover,deretter sjekker du at hylsa har en grei anleggsflate mot festet og trør i den bolten med skiva mellom hode på bolten og demperen.....

er jo ikke hjernekirurgi dette her,så du må bare bruke litt sunn fornuft.ser det helt på tryne ut så må du bare få noen til å se på det.

om bolten er lang nok måler du på 2 sec med et skyvelære eller en meterstokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontakta autozetrum, du kunne firklare åseen det skulle sitte sammen

Den hylsa som stikker ut, skal inn i brua. I brua har du ett hull som har lik

innv. diameter som hylsa er utv. Disse skal sammen.

Den skiva skal mellom bolten og demperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også klakking derfra!!! :? 2001 mod 318ci.. hvis jeg legger ned setene så kan jeg se at toppene flytter på seg når jeg kjører.. :roll:

Hvis demperen rører seg når du vugger på bilen så mangler den skiva som skal ligge på demperen under denne "gummien"..demperen skal stå helt i ro når du beveger bilen..

Eller den gummien er slitt og morknet så mye at den har blitt revet av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...