Gå til innhold

Forbetre marktykk på ein E34


Are G
 Share

Anbefalte innlegg

Korleis kan du gjere dette?

Veit at vist du laga ei plata og montere under heile bilen, og får lufta til å akslerere, får du betre marktrykk. Men ettersom dette er SJUKT mykje arbeid, lurte eg på om nokon her hadde ein ide til ein anna måte å gjere dette på? Ved hjelp av styling, senking osv...

Takk for alle svar... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du øker marktrykket, vil du med ein gong få ein bil som henge betre på vegen.

= Morsomare å kjøyre med i svinger :D

Ettersom eg elsker E34, men har ganske dårleg økonomi, vil eg prøve enklare og billigare måter, enn å legge ei tynn aluminiumsplate/karbonfiberplate under bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vanlige biler vil vel man ikke merke så veldig mye i vanlige norske svinger, alt man setter på veier jo noe, og det vil jo ødelegge litt på akselerasjon og toppfart. så må man jo veie litt for og mot :).

da må det eventuelt være å senke bilen, får å få tyngdekraften ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du øker marktrykket, vil du med ein gong få ein bil som henge betre på vegen.

= Morsomare å kjøyre med i svinger :D

Ettersom eg elsker E34, men har ganske dårleg økonomi, vil eg prøve enklare og billigare måter, enn å legge ei tynn aluminiumsplate/karbonfiberplate under bilen..

Altså du kommer ikke til å merke noe forskjell hvis du ikke har tenkt til å ligge 200+ på veiene.. Bruk heller penger på bredere felger, senking og leppe forran.

Når det gjelder plate under så er det noen som lager bil i USA som har testet dettem og det virker usedvanlig bra. Bilen er en hybrid av McLearen F1 og deres eget design og ved hjelp av en plan plate og egne kanaler inn ved hjulene er marktrykket opptil dobbelt så stort som bilene som er på markedet i dag! Var en kjent racerbil sjåfør som testet og han trodde ikke sine egne øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen bonuseffekt med en liten vinge bak er litt bedre drivstofføkonomi iom. bedre slippstrøm pga. mindre turbolens. Det vil du kanskje kunne merke i lavere hastigheter i motsetning til et evt. bedre marktrykk... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper minimalt på bensinforbruket egentlig, så det er snakk om noen ører/kroner till og fra, men på mange mange år +++++ så kanskje du har spart ett par tusenlapper.. :roll:

Avgjort, men jeg var bare konstruktiv når jeg forsøkte å finne en fornuftig grunn til å ha en vinge på bilen... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder plate under så er det noen som lager bil i USA som har testet dettem og det virker usedvanlig bra. Bilen er en hybrid av McLearen F1 og deres eget design og ved hjelp av en plan plate og egne kanaler inn ved hjulene er marktrykket opptil dobbelt så stort som bilene som er på markedet i dag! Var en kjent racerbil sjåfør som testet og han trodde ikke sine egne øyne!

Saleen S7 suger seg så godt fast til bakken at når den gjør 250 km/h teoretisk sett kan kjøre opp ned i taket.

Ellers har den en 7-liters V8 med 750 hp, veier 1250kg, når 380 km/h og 0-100 på 2,8 sek. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...