Saltkjelen Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Det er nok std. BMW 16". Det er jævla bare dekk på de. Nokian Hakkapelita. jeg har ikke ord for hvor fornøyd jeg er med de. dekkene kostet over 10k. det er så og si støyfritt i kupeen. tror nok at jeg sier at innlegget mitt var ment som ironi, men skulle gjerne ha byttet ved en evt. senere anledning. Kjøp iallefall Nokian Hakkapelita dekk til 17" dine, så skal jeg love deg at du blir fornøyd. Kommer seg godt frem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Jeg har ikke hatt nevneverdige problemer med min E36 Cab med 235/45/17 piggfritt på 8x17 i fjor vinter og i år med 225/40/18 piggfritt på 8,5x18. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 ja E60 med rikitg dekk gir vanvittig komfort og stillhet.. det er noe jeg virkelig ikke liker med brede dekk... radikalt mye mer bråk. er vel samme sak med E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 205 er max det jeg ville hatt på vinterdekk. Nå kjører jeg på 195, men 185 hadde funket fett det også. Jo smalere, jo bedre på snø... Kjører daglig i snø og på is med 205/55-16", og kan på ingen måte si at jeg oppfatter de som noe dårligere enn 185/65-15" som jeg hadde på 320'n. Det er jo dessuten bare å se på hva skikkelige vinterbiler er skodd med.. firehjulstrekkern til dama kommer med 205/70-15" som standard, og se på en Tahoe eller tilsvarende.. der snakker man en del mer.. men jada, er klar over at det er vektklassifiseringer inne i bildet her, men allikevel... Uansett, jeg kan ikke si jeg har merket problemer med at bilen flyter oppå eller noe som helst. Dessuten skal en jo huske på at med smalere dekk synker en desto lenger nedi. Det er ikke alltid man faktisk vil til bunns i snøen for å komme frem. Er det en del snø vil man gjerne ligge på "toppen" og slippe å få den enorme rullemotstanden om hjulene ligger 15-50cm nedi snøen. De fleste vet at det sjelden blir bedre av å spinne seg nedover.. Snakker man 5-10cm snø og 60-70km/t+ er det derimot liten tvil om at smalt lønner seg. "Vannplaning" på snø er noe drit.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 205/65/16 er greie vinterdekk spør du meg... Bilen ser ikkje så stygg ut heller viss ein har nokre fine alu.felgar på vinter og... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 205/65-16 blir altfor høye på en E39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hügel Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Jeg bruker 215 / 55 x 16 på min E39 om vinteren. Dunlop Graspic piggfrie dekk. Er kjempefornøyd med disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Jeg har også 215/ 55 - 16 på E39 528en min, det ver vdet den ble levert med fra forhandler. Er fornøyd med de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hoegtor Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Du har nok det jeg kaller Tyske vinterdekk (hastighetsdekk med hardere gummi blanding). Jeg prøvde dette i 18' og er enig at det er ubrukelig på vinterføre. Jeg kjører i dag med Yokohama 225/45-18 (merket Q) med mykere gummi blanding. Det funker bra. Så en grei dimensjon du kan bruke er også 225/50-17. F.eks Michelin maxi ice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå