Gå til innhold

Parkering i Oslo?

TorErling
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

går fint å parkere i gatene,gratis. men pass på så du er ute i god tid siden jeg antar du er lite kjent og må ta noen turer rundt pga enveiskjøringer og innkjøring til høyre forbudt osv. pass på at du også har tid til å sjekke skilter så sparer du 500 grunker. jeg skal kjøre i området rundt stortinget til jernbanetorget i helga så står du til hinder er nok jeg en av de som ringer trafikketaten for å få deg fjerna :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra Hegnar.no

Parkering i Oslo er ingen spøk. For ikke å si billig parkering. Men en pengebevisst sunnmøring vet alltid råd.

En av HegnarOnlines lesere serverte oss nylig denne historien:

Låner 5.000

En sunnmøring kommer inn på et bankkontor i Oslo og ber om å få et lån på 5.000 kroner til en to ukers forretningsreise sør i Europa.

Bankmannen trenger sikkerhet for lånet, og sunnmøringen gir han da nøkler og vognkort til en splitter ny Mercedes parkert på gaten utenfor. Dette fungerer fint og banken aksepterer bilen som sikkerhet for lånet.

Bankmannen og hans kolleger ler godt av sunnmøringen, som bruker en Benz til 1,8 millioner som sikkerhet for et lån på 5.000 kroner. Han kjører bilen ned i bankens garasje og parkerer den der.

Multimillionær

To uker senere kommer sunnmøringen igjen og gjør opp lånet: 5.000 kroner, pluss rente på 31 kroner. Bankmannen sier til sunnmøringen:

- Vi er meget glade for at De ville låne hos oss, men vi er alle en smule forvirret. Mens De var borte sjekket vi Dem og oppdager at De er multimillionær. Det som forvirrer oss er at De behøvde å låne 5.000 kroner.

Sunnmøringen svarer:

- Kar ellers i Oslo kan eg parkere bilen min i to veker for 31 kroner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan gå fra Vinderen til oslo S uten større problemer... kommer litt an på hva man er ute efter da..

Det er vel neppe noe en turist gidder å gjøre hvis man bare er her en helg. Nå minner du meg om disse soppene rundt i Oslo som skriker etter et bilfritt sentrum fordi de ikke har råd til bil men istedet fosser uforsvarlig rundt i gatene på sykkel eller tasser rundt i byen med en chihuahua og latte-to-go. Jeg må SPY! :lol::lol:

*kremt* Men uansett, hvis du ikke vil betale flere hundre kroner i parkering for en helg så er det lett å parkere gratis litt utenfor sentrum. Eventuellt du avtaler parkering med/utenfor overnattingsstedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra Hegnar.no
Parkering i Oslo er ingen spøk. For ikke å si billig parkering. Men en pengebevisst sunnmøring vet alltid råd.

Låner 5.000

En sunnmøring kommer inn på et bankkontor i Oslo og ber om å få et lån på 5.000 kroner til en to ukers forretningsreise sør i Europa.

Bankmannen trenger sikkerhet for lånet, og sunnmøringen gir han da nøkler og vognkort til en splitter ny Mercedes parkert på gaten utenfor. Dette fungerer fint og banken aksepterer bilen som sikkerhet for lånet.

Bankmannen og hans kolleger ler godt av sunnmøringen, som bruker en Benz til 1,8 millioner som sikkerhet for et lån på 5.000 kroner. Han kjører bilen ned i bankens garasje og parkerer den der.

Multimillionær

To uker senere kommer sunnmøringen igjen og gjør opp lånet: 5.000 kroner, pluss rente på 31 kroner. Bankmannen sier til sunnmøringen:

- Vi er meget glade for at De ville låne hos oss, men vi er alle en smule forvirret. Mens De var borte sjekket vi Dem og oppdager at De er multimillionær. Det som forvirrer oss er at De behøvde å låne 5.000 kroner.

Sunnmøringen svarer:

Hehehehe...absolut helt genialt... :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan gå fra Vinderen til oslo S uten større problemer... kommer litt an på hva man er ute efter da..

Det er vel neppe noe en turist gidder å gjøre hvis man bare er her en helg. Nå minner du meg om disse soppene rundt i Oslo som skriker etter et bilfritt sentrum fordi de ikke har råd til bil men istedet fosser uforsvarlig rundt i gatene på sykkel eller tasser rundt i byen med en chihuahua og latte-to-go. Jeg må SPY! :lol::lol:

*kremt* Men uansett, hvis du ikke vil betale flere hundre kroner i parkering for en helg så er det lett å parkere gratis litt utenfor sentrum. Eventuellt du avtaler parkering med/utenfor overnattingsstedet...

nei da har du nok misforstått gutten min.. jeg er ikke en av dem som ønsker et bilfritt oslo. jeg sier bare at det er helt uproblematisk å gå fra Vinderen og ned til byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra Hegnar.no

Låner 5.000

Multimillionær

Sunnmøringen svarer:

Den der var bare helt genialt rå! :applause::mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...