Gå til innhold

1981 BMW 320/6 - E21 - Restaurer og få på veien prosjekt


rolfi
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siste update. Kom hjem i natt etter påskeferie og fant ut at motoren plutselig har fått for seg å svive på alt for lite sylindere igjen. Nå gidder jeg ikke mer faenskap med den motoren, så nå blir det en ny!

Blir samme typen motor. M20B20 med forgasser! Så hvis noen har så si ifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste update. Kom hjem i natt etter påskeferie og fant ut at motoren plutselig har fått for seg å svive på alt for lite sylindere igjen. Nå gidder jeg ikke mer faenskap med den motoren, så nå blir det en ny!

Blir samme typen motor. M20B20 med forgasser! Så hvis noen har så si ifra!

Problemet er vel bare det at den er sur er det ikke???? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den VAR sur. Det skjer akkurat det samme nå som når vi henta bilen. Sveiv på 5 sylinder. Motoren lekker som besatt også. Skal ta komp test igjen, jeg orker ikke mer piss med den motoren ihvertfall.

Orker ikke komme ut i garasjen og finne en dam av olje og kjølevæske hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med totaloverhaling av motoren? Når du først fikser opp bilen hadde det jo vært greit med "alt nytt" Går sikkert an å kjøpe alle pakningene og lagrene for tilsammen 5000 så er det bare å sette i gang. Vaske blokka og lakke den. Så blir det fint. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er sveiseapparat ganske nært, får en pakke i posten snart med masse unødvendig men morsomme deler, har fyllt ut en bestillingsliste fra Walloth und. Nesch og skal sende denne i morgen. Det som blir bestilt er bare det aller nødvendigste for at bilen skal bli eu godkjent!

Sideblinklys skal jeg ikke ha, så der blir det kjøpt inn noen flate diodeblinklys fra bilXtra som skal kobles på bare når den skal godkjennes.

Jeg gir motoren en siste sjanse. Har bestilt deler til den også, så går det til helvete med den nå så dumpes den!

Jeg flytter mest sannsynlig i sommer, så bilen blir gjort i stand nå så får alt ekstra komme da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med med all denne rusten på bilen, fått fikset noe av dette enda? Ser ut til å være mye rust i stolpen mellom bakrute og bagasje, hvordan fixer man et sånt svært høl? :-k

Skal se hvordan det kan bli med å bøye til stålplater. Hvis dette ikke blir noe så må jeg bite i den sure gelèen og kappe av fra en annen E21 (bare karosseri) som jeg får kjøpt ganske snart.

Innerskjermen fant jeg helt tilfeldigvis i katalogen fra walloth und.(eller er det unt. ?) Nesch..

Nå ser egentlig alt veldig lyst ut. Trenger bremsetrommelskrue (den som holder fast trommelen) som er det eneste jeg ikke har nå. Og blinklysskruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swing the vinkelsliper and get a good day!

I helga blir det sveising! Har fått lånt et sveiseapparat og kjøpt inn stålplater fra clas ohlson.. Har kjøpt pusseting osvosv. Så i kveld var det i full gang med å pusse rent stål og kappe litt med vinkelsliperen!

Kommer bilder i morgen, orker ikke hente kameraet som står i garasjen nå.

En kompis av meg blir med å sveiser, vi har funnet en plass i hjulbuen hvor jeg kan prøve meg først for å lære litt osv!

Må også pusse av biltema lakken som bare helt tilfeldigvis kom hoppene på hele bilen i et svakt øyeblikk... :roll:

Noen puss-ned metoder som går FORT?

Takk igjen for alle svar og innlegg!

Og hvis noen har laksetrapp (sjalusi) som passer så si ifra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mista passordet til plassen jeg har lasta opp resten av bildene på, så det tar litt tid før det kommer flere bilder. Men det som er gjort denne helga er:

-Lappa hjulbuen venstre-bak (4 hull)

-Lappa venstre kanal (2 hull)

-Lappa oppå venstre kanal (3 hull)

-Lappa det lille hullet under bakruta

-Lappa et lite hull under venstre siderute bak

Jeg er ikke helt stødig på sveising enda, så en kompis av meg tok det som er gjort til nå. Neste gang sveiseapparatet kommer i hus så skal jeg øve en stund først, så kan jeg prøve å lappe noe selv. Jeg har vært pussegutt denne helga :lol:

Det er noen "lokk" under asfaltplatene framme som har rusta istykker.

Hva er disse til? Er det noe som er veldig nødvendig? Og hvor kan jeg få tak i nye asfaltplater?

Har hatt et lite "uhell" med noe lakk som helt tilfeldigvis bare kom på bilen :roll: så den må vaskes med tynner for så å pusses ned igjen!

Pakken fra car-parts-mueller.de kommer sikkert i neste uke en gang, så det blir bra! (Krom dørhåndtak, konsoller til recaro stolene, alpinaratt og nav)

Noen som vet forresten hva jeg skal gjøre med selene?

Selene som står i bilen nå er festa på stolen og så og si umulige og få ut.

Og jeg kan ikke akkurat sitte uten bilbelte heller.

Men som sagt, det øverste er det som er gjort. Hullet som var i hjørnet til venstre for pedalene ble plutselig større når asfaltmattene der fant veien ut, og gulvet er skikkelig brunt!

Har også som "pausearbeid" trukket om noe av hanskerommet pga. en metallskrape som har ligget der godt og vått og rustet. Så det er brune flekker i original "trekket". Kjøpte da grått høyttalertrekk på biltema som har blitt brukt. Skal bruke dette på den forfalne hattehylla også om det er nok igjen. Hvis det ikke er nok igjen når jeg kommer så langt så håper jeg de har fått inn igjen svart høyttalertrekk på biltema!

Ser kanskje litt bedre ut med svart hattehylle enn grå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå er det innerskjermen på venstre side igjen og hele høyresida.

Det er egentlig ikke så mye og går nok sikkert på en helg håper jeg.

Fant også en plate under et rusthull på høyre side under en klatt med sparkel som var popnagla fast og selvfølgelig enda mer rustet.

Tok av driten og skal sveise det også igjen!

Jeg var ikke helt stødig i sveisinga så det har en kompis av meg gjort. Han skal ha all ære for sveisinga! Jeg prøvde, men det ble bare hønedrida utav det. Jeg passer nok bedre til å sparkle og pusse regner jeg med.

Fikk også pakken fra www.car-parts-mueller.de, Alpinaratt, krom dørhåndtak, rattnav og adapterbrakettene til recarostolene.

Regner med å få dette trukket om til noe blått. Ikke at jeg misliker det trekket som er på nå, men det er det jævlig svære hullet jeg ikke liker og stoffer er umulig å få tak i!

Har prøvd nå siden jeg kjøpte stolene å få tak i stoffet, men nei...

Etter sveisinga blir det lakkering (jeg pusser mens en kamerat av meg sveiser). Lakkeringen blir en vanlig billig svart og vil bare være midlertidig. Fargen på bilen til slutt skal være Stratosblau.

Nå er det bare et mål for meg å få den EU godkjent så får jeg ta alt det morsomme etterpå.

Skal bestille en pakke fra wallothnesch.com der jeg kjøper innerskjerm, dempere bak (de som står på nå lekker) bunnpannepakning og noe til jeg regna med at jeg trengte. Har kjøpt lykta som var knust forresten og noe må gjøres med chokespjeldet i gasseren. Det åpner seg aldri helt slik det skal, så det er derfor bilen blir sur alltid!

Har også komt olje på noen av tennpluggene. Aner ikke hvordan, men det kan være at når jeg fylte olje på bilen så var det der sølet rant.

Men det er sånn jeg finner ut senere.

Ellers er alt bare fryd og glede.

Fint med sommer så byggtørkeren er unødvendig.

Igjen takk for alle svar og innspill så langt.

Er det noe du vil kommentere så get it on!

Negative tilbakemeldinger er like mottatt som positive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...