Bimmerlars Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 Når lufta må gjennom LMM tar vel det litt effekt? Hvordan er det å kjøre uten? Vil den gå ureint og fuske fælt? eller øker bare bensinforbruket? Litt info rundt dette takk
Øyvind L. Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 Hvem har fortalt deg at motoren mister effekt pga at luften må igjenom LMM?? Hvis du tar vekk luftfilteret, synes du bilen blir sprekere da for i luftfilteret er det masse motstand..!! Fjerner du LMM så kan jeg love deg at du mister myyye effekt. Er bare og koble den av så merker du det.. Du kan ikke ødelegge noe..
Bimmerlars Skrevet Februar 12, 2006 Forfatter Skrevet Februar 12, 2006 Hvem har fortalt deg at motoren mister effekt pga at luften må igjenom LMM??Hvis du tar vekk luftfilteret, synes du bilen blir sprekere da for i luftfilteret er det masse motstand..!! Fjerner du LMM så kan jeg love deg at du mister myyye effekt. Er bare og koble den av så merker du det.. Du kan ikke ødelegge noe.. Jo lettere luften kommer inn i motoren, jo mer effekt får man, fordi motoren kan få mer bensin. Jeg aner ikke hvor mye restriksjoner det er i en LMM, derfor jeg spør
Bimmerlars Skrevet Februar 12, 2006 Forfatter Skrevet Februar 12, 2006 Det er nok en grunn til at den står der. Ja, det er klart. Men den er vel der først og fremst for å minke bensinforbruket? Kan tenke meg at det blir vanskelig å programmere dette med orginalsprut som det blir sagt her, men ved et evnt. datasprut?
propan Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 Ved data sprut er det ikke lmm nei,da er det tps eller map som gjelder,grunnen til at den er det er for å få blanding luft/bensin riktig. Den registrerer hvor mye luft som kommer inn og gir bensin deretter for å si det grovt.
Bimmerlars Skrevet Februar 12, 2006 Forfatter Skrevet Februar 12, 2006 Ved data sprut er det ikke lmm nei,da er det tps eller map som gjelder,grunnen til at den er det er for å få blanding luft/bensin riktig.Den registrerer hvor mye luft som kommer inn og gir bensin deretter for å si det grovt. Var det jeg tenkte. Takker
opusx Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 greit nok at du vil ha mer luft inn og øke fyllingsgraden din.. men, det gjør du absolut ikke ved å ta av lmm.. da er det turbo-intercooler-nos-vanninsprøytning- kompressor osv. som er aktuelt.. alt som kjøler ned luften og sørger for en høyere luftdensitet hjelper..
Bimmerlars Skrevet Februar 12, 2006 Forfatter Skrevet Februar 12, 2006 greit nok at du vil ha mer luft inn og øke fyllingsgraden din.. men, det gjør du absolut ikke ved å ta av lmm.. da er det turbo-intercooler-nos-vanninsprøytning-kompressor osv. som er aktuelt.. alt som kjøler ned luften og sørger for en høyere luftdensitet hjelper.. Ja, det er klart. Jeg lurte bare på om det hadde noe for seg jeg
propan Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 Men uten lmm vil du få en mye bedre respons da,så noe godt vil det komme ut av det-men da med ett annet sprut.
opusx Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 jeg får i allefall ikke start på min uten lmm. og den går ikke særlig pent..
Trotto Skrevet Februar 13, 2006 Skrevet Februar 13, 2006 jeg får i allefall ikke start på min uten lmm. og den går ikke særlig pent.. Hmmm - hvordan vet du den ikke går pent om du ikke får start?
Yngve Skrevet Februar 13, 2006 Skrevet Februar 13, 2006 lmm er helt klart en restriksjon! Har du motronic kan du kjøpe ett alpa n kit (tps), eller du kan snakke med Trenab i sverige , de skal vistnokk ha ombyggingskit til map sensor., Eller så kan du bygge om til 3"(e46) masse måler, Det har eg koblingskjema til om noen er interesert.. Rigtig nokk ment for e30m3, men vil tro det er samme oplegget på flere eldre bimmers med motronic!
Øyvind L. Skrevet Februar 13, 2006 Skrevet Februar 13, 2006 Den vil ikke gå uten lmm med orginal sprut. Jeg kjører uten LMM på min S50B30 og har orginal ECU som er programert om litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå