Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en Defa 821-serie alarm i E34en, og den har sluttet å gi meg kvittering på opplåsing/låsing. Dvs. at den har sluttet å blinke med blinklysene. Irriterende siden jeg ofte låser bilen fra huset om kvelden. Greit å se at den faktisk reagerer..

Tror nok desverre alarmen er utenfor garantiperioden, og jeg har ingen kvittering, så jeg lurer på om det finnes noen triks?

Posted

Sikkert defekt bryter. Enten dørbryter eller panserbryteren. Skru på tenningen og lukk opp dører en etter en, panser og bakluke. Se om du får kvittering i dioden. Er det en som du ikke får kvittering på er det den som er defekt. Enkelt og greit.

Posted

Dioden skal blinke kontinuerlig på alle dører, inkl. bagasjerom og panser eller?

Hadde det vært dørene i bilen hadde jeg nok merket det på kupélyset?

Men må si jeg mistenker at det er noe med selve boksen også. Det har lenge vært sånn at jeg noen ganger har måttet trykke en ekstra gang på lukkeknappen for å få lukkekvittering, selv om den allerede har låst og aktivert seg. Rart om det skulle være noen dørbrytere, eller?

Posted

Når du har tenningen på eller bilen sviver, skal dioden blinke fort i noen sekunder når du åpner en og en dør, panser eller bakluke.

Kan være dårlig kontakt en plass eller som du sier hovedsentralen.

Posted

Fikk samme problemet med defa'n jeg hadde på golf'n min. Fikk liksom ikke noe "kvittering" på at jeg hadde låst bilen... prøvde å kode opp ny nøkkel og det som var, men ingenting nyttet. Var hos ett firma som feilsøkte og prøvde en annen boks, og da funket det med engang.

Men min var litt vond å låse på slutten og da vel og merke.

Tror brukt boks koster ett par tusen...

Posted
Hvis jeg ikke husker helt feil så koster en NY Defa byttesentral ca. 1700,-

Da tok jeg litt feil på prisen her... ble kanskje litt over 2 lapper inkl feil søking og bytting av boksen da :wink: