Gå til innhold

Manglende lyskvittering på Defa-alarm


 Share

Anbefalte innlegg

Har en Defa 821-serie alarm i E34en, og den har sluttet å gi meg kvittering på opplåsing/låsing. Dvs. at den har sluttet å blinke med blinklysene. Irriterende siden jeg ofte låser bilen fra huset om kvelden. Greit å se at den faktisk reagerer..

Tror nok desverre alarmen er utenfor garantiperioden, og jeg har ingen kvittering, så jeg lurer på om det finnes noen triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert defekt bryter. Enten dørbryter eller panserbryteren. Skru på tenningen og lukk opp dører en etter en, panser og bakluke. Se om du får kvittering i dioden. Er det en som du ikke får kvittering på er det den som er defekt. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dioden skal blinke kontinuerlig på alle dører, inkl. bagasjerom og panser eller?

Hadde det vært dørene i bilen hadde jeg nok merket det på kupélyset?

Men må si jeg mistenker at det er noe med selve boksen også. Det har lenge vært sånn at jeg noen ganger har måttet trykke en ekstra gang på lukkeknappen for å få lukkekvittering, selv om den allerede har låst og aktivert seg. Rart om det skulle være noen dørbrytere, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har tenningen på eller bilen sviver, skal dioden blinke fort i noen sekunder når du åpner en og en dør, panser eller bakluke.

Kan være dårlig kontakt en plass eller som du sier hovedsentralen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme problemet med defa'n jeg hadde på golf'n min. Fikk liksom ikke noe "kvittering" på at jeg hadde låst bilen... prøvde å kode opp ny nøkkel og det som var, men ingenting nyttet. Var hos ett firma som feilsøkte og prøvde en annen boks, og da funket det med engang.

Men min var litt vond å låse på slutten og da vel og merke.

Tror brukt boks koster ett par tusen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...