Jump to content

senking...problemer!!

Recommended Posts

Posted

jeg monterte nettop fjører og dempere på bmw`n.

problemet er at det er et orkester av dunking og klunking under bilen når jeg kjører på humper osv...er klar over at bilen er stivere etter senking da jeg kun har hatt senka biler...men noe som dette har jeg ikke opplevd før...høres ut som alt av foringer og bærearmer og kingboltkuler er gåen...noen som har opplevd noe liknende? er det noe som må etterjusteres eller??

takker for svar!

Posted

Har du skrudd ting skikkelig sammen da?

Manglet litt verktøy når vi monterte på min bil, og på første prøvetur dunket det bra foran. Ikke fått skrudd topplageret skikkelig fast.

Posted

sjekk etter om alt er skrudd til tror jeg. foringer skal ikke ryke av den grunn hvis de ikke er pill råtne fra før da :P

jeg har kjørt med samme settet og hadde ikke problemer med dette

Posted

Har vært borti en del tilfeller der hovedmuttra til demperene forran ikke sitter 100%. Da vil du få en klunking. En annen ting er dersom demperne var veldig dårlige før di blei skifta, så er det fort at man hører lyder man ikke hørte før når det kommer "friske" deler på.

Posted

sitatet "selvgjort er velgjort" fungerer bra her, tok av proppene på støtdemper tårnet...ikke skrudd til i det hele tatt...skrudde til, vips dunking og klunking borte framme...huff, slik går det når man får "NICEPRICE" :|