Viko Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 Meget bra at det finnest forum som dette, pga det er ALLTID en som vet.. \:D/
Pedi Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 Meget bra at det finnest forum som dette, pga det er ALLTID en som vet.. \:D/ Men så er jo det NESTEN alltid flere meninger om hva som er galt også da... Men.. Sortere ut det verste, og ta resten som tips og ledetråder, så er det jo bra.
propan Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 Hvis du skal sjekke om det er ringene(noe jeg tviler på med tanke hva du har finni ut nå) så ta en sylinderlekasjetest. Er det nevneverdig lekasje i den sylinderen du nevnte kan du høre etter i eksosrøret. Suser det er det eksosventil. Suser det i innsuget er det innsugsventil. Suser det i oljepåfyllinga kan det være ventiltetninger. Dersom det ikke gjør det, så kan du ha litt olje i sylinderen. Inn i plugghullet. Dersom sylinderlekasjen blir borte da, er det ringene. Men jeg tviler på at det er dette som er problemet Suser det i oljepåfyllinga kan det være ventiltetninger???? Feil prøv igjen... Hvis du setter luft i sylinder og du finner ut at ventiltettning er gåen-da er du god... Suser det i oljepåfyllinga er det stemperingene tenker jeg vi sier.
Pedi Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 Hvis du setter luft i sylinder og du finner ut at ventiltettning er gåen-da er du god... Hehe.. såg den jeg også, men jeg har tilfeldigvis (på ingen måte for å hetse..) kommentert så mange av hans innlegg nå, at jeg følte at "hvis jeg ikke sier noe, så slipper han kanskje å få enda en kommentar..." Men der tok jeg feil... Det er vel kanskje allikevel slik som jeg nevnte i endel innlegg til han for en stund siden, at erfaringen kommer med skruing. Ergo "ingen" skruing, "ingen" erfaring.... Der er jo ikke vondt ment, det er jo bare slik det er. Hvis du skal sjekke om det er ringene(noe jeg tviler på med tanke hva du har finni ut nå) så ta en sylinderlekasjetest. Er det nevneverdig lekasje i den sylinderen du nevnte kan du høre etter i eksosrøret. Suser det er det eksosventil. Suser det i innsuget er det innsugsventil. Suser det i oljepåfyllinga kan det være ventiltetninger. Skal dessuten godt gjøres å høre en liten lekkasje ut potta... Eller innsuget for den del. Nei, Bimmerlars, hvis du hadde visst hva en sylinderlekkasjetest egentlig er (og hvordan den tas), så hadde du svart på en annen måte. En lekkasjetester er jo en fin ting...
Bimmerlars Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 Dreit meg ut der, sorry. Tenkte HELT feil. Har tatt sylinderlekasjetest flere ganger jeg, men da med motor ute av bila. Hører det lett i eksosen da.
senex Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Skrevet Februar 28, 2006 Vil med dette bare få takke alle for all hjelp. Dro til verkstedet med alt av info jeg fant på nett, fikk bestilt den nødvendige delen og det kostet meg totalt 2000,- (Det var så trangt at jeg orket ikke selv i kulden). Det var altså membranet til innsugsmanifoil. Lokket som ble byttet kostet 800,- tilsendt. mvh en lykkelig mann med masse penger spart
eriklepe Skrevet Oktober 31, 2007 Skrevet Oktober 31, 2007 hvilket delenr har denne delen? Finner ikke noe i etk...
Jotte Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Husker onkelen min nevnte dette som ett mulig problem på min 530 m60... men den gangen forsto jeg nok ikke helt hva han mente, fordi ha sa det pleide og være ett problem med innsugspakningen... men det virket ikke riktig for meg. Han jobbet forøvrig på Stenshagen i mange år og problemet var da ikke ukjent for han ihvertfall.
540is Skrevet November 3, 2007 Skrevet November 3, 2007 Nummer og bilde til en M62. Nr 2 på bilde her. http://bmwfans.info/original/E39/Lim/54 ... l-11_1537/
eriklepe Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 takker så meget, kostet jo ikke skjorten den - selv hos GS...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå