Gå til innhold

Forbedre "fasthet" ved kjøring på grusvei.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du vil nok merke forskjell på asfalt og grus uansett, og hvis du har tenkt til å kjøre over vaskebrett uten å merke så mye så er nok det en drøm er jeg redd!

Skrevet

Kjøp deg en Citröen.

Men seriøst, det er ingen biler som takler de veiene som er her i Vestfold nå uten å bråke. Veiene utenom hovedfartsårene er jo helt vaskebrett. Sportagen til dama flyter rimelig greit over de, men hører jo at det bråker (slår) i understellet. Og så er jo det en bil med sånn type 30 cm fjæringsvandring, høye dekksider (205/70-15") og skikkelig ramme.. så selve bilen er en del stivere enn BMWene våre som har selvbærende karosseri.

Skrevet

Ja.... kanskje bare jeg som er kresen, men jeg hater ulyder :) . Dro bort å lånte bilen til faren min i dag. En ny Paugeåt....bare for å sjekke. Den kan jo ikke måle seg med min synes jeg, men må innrømme at det virker som min har noen flere tusen km på nakken. Nybilsfølelsen var liksom mer tilstede.... Spørs om ikke nye foringer hadde gjort susen! Vil stramme opp litt. Noen forslag til hvilke foringer som har mest effekt for å gi best nybilsfølelse?

Skrevet

Nye originalforinger er jo bra de, men powerflex er stivere, og vil gi mindre bevegelse i hjulopphenget, men tror heller ikke det vil gå ut over komforten så mye. Ville ha prøvd å bytte til powerflex foringer jeg.

Skrevet

Remi, hvor langt har bilen din gått? Det er jo begrenset hvor lenge den nybilfølelsen du savner varer. Mulig du krever litt for mye av bilen. Kanskje du skulle kjøpt deg en 7'er. Da snakker vi komfort.

Skrevet

Skal ikke stikke under en stol at jeg er kresen når det gjelder ulyder Ronny. He he...må innrømme at det er det værste jeg veit...Men liker å eksprementere for å gjøre ting som man ikke er fornøyd med litt bedre.

Bilen har gått 120 tusen.

:lol: 7-serie hadde vært noe. Samboern har lyst på den. Skal bare jobbe noen timer overtid først..... :shock:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...