Gå til innhold

Hva er LMM?


Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke peiling på hva LMM er. Kan noen forklare hva det er og hvilken funksjon den har og hvor den ligger på min bil? Tomgangen på min bil ligger på ca 1200 omdreininger. Har stilt gasswire helt ned uten at det hjalp. Stilte litt frem og tilbake på luftmengdemåleren, gikk ned med 100 omdreininger. Noen sier at det kan ligge i LMM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går utifra at du snakker om E28en nå.

LMM (LuftMengdeMåler) er plassert over toppdekselet ditt (den alufargede dingsen), og enkelt fortalt: den leser av hvor mye luft som går igjennom/inn til motor og gir beskjed til styresentral om dette.

Du kan jo prøve å justere på tomgangsskruen istedenfor å kladde på LMM... Såvidt jeg husker ligger den tilskuddsluftventilen over innsuget, men i underkant av spjeldhuset (eller var det kun på M30-Motronic det? Hmm.. Se etter i alle fall..). Uanzett så kan du nok justere på gass-spjeldet.... Tror det ligger en ikke så mange dagene gammel tråd om dette her en plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomgangsskruen er også stilt helt ned....Ok, da vet jeg hva LMM er forkortelsen for :oops: Bilen min kom igjennom EU uten skikkelig bakpotte og etter at jeg hadde stilt på LMM mange ganger tidligere. Har alltid prøvd å få ned denne tomgangen. Hehe, Co utslipp er ikke det værste jeg tenker på akkurat...Den legger ut så mye blårøyk allikevel. Ventiltetningene er sikkert smuldret opp og oljeforbruket ligger sikkert på 1 liter i uka. Men så lenge motoren går bra så! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...