Gå til innhold

Har mista lappen og lurer på om....

SIR
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde 116 i 60en for noen år siden...

Polizei'en krevde 18 mdr uten lappen, 18 dager i fengsel og 20000 i bot.

Men siden jeg innrømmet alt på plassen (ja - har jeg kjørt for fort, så får en bare stå for det.... :cry: ), så derfor: 14 mdr uten lappen og 15 dager i jailen. Bota slapp jeg, fekk 4 mdr mindre uten lappen - men i jailen måtte jeg pga farten. 14 dager var minimum, men fikk en ekstra dag pga at jeg hadde passasjer.

Og ja forresten... Hadde hatt klasse 2-sertifikatet i knappe 2 mdr når jeg mistet lappen forresten... Så polizeien som stoppa meg kommenterte at "denne lappen er jaggu ikke kald engang...." :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tatt i 81 km/t i 60 sone... 5600,.. kr for....#¤*#§...irr.. (1 år siden). Var sikker på jeg kjørte lovlig, da jeg så rett inn i den svarte dingsen, en svartkledd mann pekte på meg med. Men.... 60 sonen var blitt flyttet 500m. 14 dager før. Det er jo litt rart. Hadde jeg blitt målt 15 dager før, hadde onkel bare smilt til meg. Men så fikk jeg strengere straff enn en som gikk "amokk" på Bensin stasjonen i nærheten av der jeg bor. Han knuste en del av innventaret og slo ned en av de ansatte. Fikk 3000,- i bot (sto i lokal avisen).

Du må jo forstå at du er en skruk av verste sort! Heretter blir du nok regnet som et gjengmedlem og forfølges nok kontinuerlig for å se hva slags alvorlige forbrytelser du kan finne på å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tatt i 81 km/t i 60 sone... 5600,.. kr for....#¤*#§...irr.. (1 år siden). Var sikker på jeg kjørte lovlig, da jeg så rett inn i den svarte dingsen, en svartkledd mann pekte på meg med. Men.... 60 sonen var blitt flyttet 500m. 14 dager før. Det er jo litt rart. Hadde jeg blitt målt 15 dager før, hadde onkel bare smilt til meg. Men så fikk jeg strengere straff enn en som gikk "amokk" på Bensin stasjonen i nærheten av der jeg bor. Han knuste en del av innventaret og slo ned en av de ansatte. Fikk 3000,- i bot (sto i lokal avisen).

Du må jo forstå at du er en skruk av verste sort! Heretter blir du nok regnet som et gjengmedlem og forfølges nok kontinuerlig for å se hva slags alvorlige forbrytelser du kan finne på å gjøre.

Er så moro når de flytter fartssoner, setter opp innkjøring forbudt osv.

Her i byen satt de opp et innkjøring forbudt skilt på en vei, masse mennesker pleier å kjøre. Så stelte politiet seg opp og tok alle som kjørte der de vanligvis kjørte. Var lange køer med biler de vinka inn og bøtela.

Ble selvfølgelig masse pes, og skiltet ble fjernet igjen etter en liten stund. Alle måtte fortsatt betale bota da... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje politiet pålegges av politikerne å tjene inn enda mer penger til staten? da må de jo bruke fantasien :lol:

her i oslo ble trafikketaten pålagt av tomsingene som styrer å skrive ut flere bøter. ikke for å få bedre fremkommelighet,men fordi komunen trenger spenn. (samtidig ga de seg selv lønnspålegg :evillol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse respons her :)

Jeg hadde en nyinnkjøpt 318is 97' og kjørte på en stigning opp mot et fjell. Det var en landeveg med liten bebyggelse og gode kjøreforhold. Det var opplett og helt isfritt.

Det kan vere at det er liten fartsfølelse i bilen, men jeg synest jeg kjørte kjørte etter forholdene.

Jeg er student og har deltidsjobb som montør. Og for å klare å betale forlegget må jeg jobbe i sommer. Visst jeg er utten lappen i 6 måneder, så får jeg den igjen i august. Og da er det bare noen dager til skolestart.

Og i mitt studie er praksis viktig og jeg har noen klienter jeg bruker å hjelpe.

Er dette gode grunner for å få korte ned tiden jeg blir uten lapp med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits i å prøve engang....

Jeg ble målt til 131 i 80-sone, var en forbikjøring som ble gjort unna på grei måte. Politiet hadde 310 meter måling (310 meter fra 80 til 131 til 80..... :roll: med en E36 325 ) De var jo gale som bare det, skikkelig baluba, hadde kaldt inn forsterkninger for de trodde jeg ville stikke av...

Da det etterhvert gikk opp for dem at jeg kjørte buss til daglig, virket det som om de på en måte skjønte hvor mye bråk dette kom til å bli for meg, og siden jeg godtok på stedet og tilstod "alt" så slapp juristen meg unna med "kun" 6 måneder (egentlig 8-13 måneder) og 14 dager på skauen med narkiser. "Da slipper du iallefall å ta opp lappen igejn...."

Jeg forsøkte å søke om redusering i beslaget, pga min jobb som bussjåfør.

Loven sier egentlig ingenting om at førerkort skal inndraes, det er ikke en straff, men en reaksjon.

Det er kun basert på rettspraksis...

Kun opp til politiet å bestemme, stod ingenting i dommen om beslag...

Brukte dette som argument, men det var blankt nei....

Men ta gjerne å søk, og fortell oss gjerne her på forumet hvordan det går.....

Lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...