M6 Bjørn Skrevet Februar 17, 2006 Share Skrevet Februar 17, 2006 http://www.auto-motor-und-sport.de/d/104140 The maximum torque amounts to 400 Newtonmeters. That means an increased output compared with a conventional suction engine with 3,0 litres capacity around approximately 15 per cent. The torque increases by approximately 30 per cent. At the same time consumption on average is to fail smaller. Because with the engine instead of a large turbocharger two small loaders are used, the thrust is with the acceleration besides more spontaneously to begin. Retarded responding - a "turbo-hole in such a way specified" - is no longer perceptible according to BMW. According to data of a BMW speaker the engine is finished developed and as Topmotorisierung theoretically in many BMW models conceivable. However the aggregate will be used in no model of the current model pallet more. Its series debut will have shortly the engine in new series....en babelfish oversettelse.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Februar 17, 2006 Share Skrevet Februar 17, 2006 Altså, når de først skal ut med turbo, nøyer de seg ikke med bare en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K Landre Skrevet Februar 17, 2006 Share Skrevet Februar 17, 2006 Nei, som du ser så står der bi og det betyr to.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te em Skrevet Februar 17, 2006 Share Skrevet Februar 17, 2006 Klemmer med noen bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Februar 17, 2006 Share Skrevet Februar 17, 2006 Ja BMW skal ikke ha noen treg respons, derfor bi-turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 huff, for en stygg og treg motor ^^ Går det å putte en sånn i bilen min? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 ser ut som turboene og manifoilene sitter sammen... da var det ikke mulig å bruke de manifoilene på turboprosjekt.. og blir vanskelig å oppgradere til større turboer også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bttore Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 alt er mulig, bare man har tid, tålmodighet å ferdigheter...det umulige tar bare litt lenger tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 BMW velger nok bi-turbo pga turbo lagg ja. Jevn effekt i hele registeret blir tilnærmet lik en sugemotor bare her har du mye mer effekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Når kommer N42B20 motoren med bi-turbo...et vesentlig mer interessant konsept... ...Hva med en E91 320i eller en E61 520i med rundt 180 HK og 330 Nm...så slipper vi slike latterlige snikmodeller som har dagens N42B20 (150 HK) og N54B25 (177 HK) motorer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Kva er forskjellen på biturbo og twinturbo? Veit eg har spurt om det før, men husker det ikkje og finner ikkje igjen tråden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Februar 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2006 Forskjellen ligger vel bare i navnet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Forskjellen ligger vel bare i navnet.... Det er korrekt...ordet "bi" betyr to og ordet "twin" betyr tvilling på engelsk...altså to...ergo betyr både "biturbo" og "twinturbo" på godt norsk dobbel-turbo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Min oppfatning av dette er at det vanligvis brukes om to forskjellige ting, og det er i bmwE9's norske oversettelse av hvert enkelt ord nøkkelen til forskjellen ligger (to og tvilling). Med biturbo, eller to, mener man som oftest at det er en turbo for den nedre delen av registeret og en for den øvre delen av registeret. Med twinturbo, eller tvilling, mener man som oftest at det er to turboer som jobber samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 18, 2006 Share Skrevet Februar 18, 2006 Min oppfatning av dette er at det vanligvis brukes om to forskjellige ting, og det er i bmwE9's norske oversettelse av hvert enkelt ord nøkkelen til forskjellen ligger (to og tvilling).Med biturbo, eller to, mener man som oftest at det er en turbo for den nedre delen av registeret og en for den øvre delen av registeret. Med twinturbo, eller tvilling, mener man som oftest at det er to turboer som jobber samtidig. Godkjent...helt klart en plausibel forklaring... Vi bør kanskje få med at med twinturbo, eller tvilling, mener man som oftest at det er to identiske turboer som jobber samtidig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå