Gå til innhold

Ulyd/lager havari

Reaktor
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har en ulyd i bilen min som jeg tror stammer fra et ødelagt lager. Problemet er at jeg ikke vet hvilket lager det er. Skal prøve å beskrive lyden:

- For det første høres det ut som om den kommer bakfra en plass.

- Den har lav frekvens, høres ut som om man får "dott i øret".

- Den på en måte "slår", liksom vær gang noe går rundt.

- Den følger turtallet på motoren.

- Hvis jeg bremser på motoren, f.eks, girer ned et gir eller slipper

gassen, øker lyden til motoren får sakket opp.

Har kjent på begge bakhjulene og det virker som om hjul lageren er hele. Noen som har vært borti noe lignende og kan gi meg et hint om hvor denne lyden kommer fra? Har hatt lyden i bilen en stund og det virker ikke som om den blir verre, men et eller annet høres ikke helt friskt ut.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende lyd fra bakakslingen på en toyota vi hadde. Her var det hjullageret som sa takk for seg, og siden dette var stiv bakaksel, røsket det til alt inni differensialen også.

Men på din bil vil jeg tro det er differensialen siden du har kjent på hjulene og de kjennes fine ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du først fått ulyden der er det sikkert et par ødelagte lagre, så enten bør du få diffen overhalt, men det er billigere å få tak i ny på en opphugging, og bytte olje på denne før du setter den på (!) Prøvde å etterfylle diffolje på min E28 i dag. Var ett helv... så vurderer å skru ned diffen for jeg klarer ikke å fylle skikkelig på..

Det bør vel ikke gå mer enn 3 timer på å bytte diffen ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøre slik med det sikkert 5-6 måneder maks. Det er ikke noe en vanlig mann kan overhale, da diffen skal spennes opp med et spesielt verktøy, det er for å ta bort slark i tannhjulene, vanskelig å forklare. En jobb en vanlig mann klarer, er derimot å bytte hele diffen, noe som er billigere og enklere :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Gjenoppliver denne tråden, siden den allerede handler om overhaling av diff. Jeg har en 3.91 LSD på min E24, og diffen har begynt å få en del slakke. Ganske irriterende ved bykjøring.

Vet dere hvem som kan overhale en slik diff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...