Gå til innhold

kjøp av bmw 320ia


mortenpet
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å kjøpe meg en bmw 320ia med sprukket topp, og lurer derfor på om dere har noen tips til hva jeg bør se etter siden bilen ikke kan prøvekjøres?

Senere har jeg lyst å sette inn en 325 motor og manuell kasse, er dette noe problem å montere?

Hva må gjøres for å få dette godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen på forumet! Ser dette er ditt første innlegg. Er det en E36 vi snakker om eller en E30? Med sprukket topp må du jo skifte toppen, men det bør vel gå greit. Sjekk etter rust på jekkfester og kontroller foringer og sånt når du prøvekjører bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder å sette 325 motor med manuell kasse så bør du vel ha litt god greie på å bytte ledningsnett på motoren og slikt for å få dette til, men finnes sikkert andre her som kan gi deg en bedre forklaring på det. Manuell kasse bør gå greit å montere, men du må få tak i pedalboks med clutchpedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen på forumet! Ser dette er ditt første innlegg. Er det en E36 vi snakker om eller en E30? Med sprukket topp må du jo skifte toppen, men det bør vel gå greit. Sjekk etter rust på jekkfester og kontroller foringer og sånt når du prøvekjører bilen.

Er snakk om en 1991modell, altså en E36.

Som sagt så kan ikke bilen prøvekjøres når toppen er sprukket..

Er usikker på om jeg vil ha bil med automat, men bilen er ganske billig, så derfor vil jeg bytte til manuell.

Noen som vet hva det vil koste å bygge om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at du kjøper motor komplett med gir. M50B25 med girksasse bør kunne skaffes til ca. 10000 kr. med ok. km. Så tilkommer alle "smådelene".

Trenger ikke å bytte ledningsnett på motor. Bare å få kjøpt motor med ledningsnett, så er dette plugg and play med ledningsnettet i bilen. Bare å koble bort relè som går til automatkassen som sperrer for start. (Automatbiler kan kun startes i "P" eller "N")

Ellers så må du ha pedalsett, master og slavesylinder til cluchen med hydr. rør, du må sikkert bytte mellomaksling også. På enkelte E36 mangler en sylindrisk brakett oppunder ved innfesting til girstanga. Denne må kanskje også kjøpes inn.

Dette er alt jeg kommer på i farten. Kan ha glemt noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...