mortenpet Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Hei Vurderer å kjøpe meg en bmw 320ia med sprukket topp, og lurer derfor på om dere har noen tips til hva jeg bør se etter siden bilen ikke kan prøvekjøres? Senere har jeg lyst å sette inn en 325 motor og manuell kasse, er dette noe problem å montere? Hva må gjøres for å få dette godkjent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Hei og velkommen på forumet! Ser dette er ditt første innlegg. Er det en E36 vi snakker om eller en E30? Med sprukket topp må du jo skifte toppen, men det bør vel gå greit. Sjekk etter rust på jekkfester og kontroller foringer og sånt når du prøvekjører bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Når det gjelder å sette 325 motor med manuell kasse så bør du vel ha litt god greie på å bytte ledningsnett på motoren og slikt for å få dette til, men finnes sikkert andre her som kan gi deg en bedre forklaring på det. Manuell kasse bør gå greit å montere, men du må få tak i pedalboks med clutchpedal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenpet Skrevet Februar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2006 Hei og velkommen på forumet! Ser dette er ditt første innlegg. Er det en E36 vi snakker om eller en E30? Med sprukket topp må du jo skifte toppen, men det bør vel gå greit. Sjekk etter rust på jekkfester og kontroller foringer og sånt når du prøvekjører bilen. Er snakk om en 1991modell, altså en E36. Som sagt så kan ikke bilen prøvekjøres når toppen er sprukket.. Er usikker på om jeg vil ha bil med automat, men bilen er ganske billig, så derfor vil jeg bytte til manuell. Noen som vet hva det vil koste å bygge om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Antar at du kjøper motor komplett med gir. M50B25 med girksasse bør kunne skaffes til ca. 10000 kr. med ok. km. Så tilkommer alle "smådelene". Trenger ikke å bytte ledningsnett på motor. Bare å få kjøpt motor med ledningsnett, så er dette plugg and play med ledningsnettet i bilen. Bare å koble bort relè som går til automatkassen som sperrer for start. (Automatbiler kan kun startes i "P" eller "N") Ellers så må du ha pedalsett, master og slavesylinder til cluchen med hydr. rør, du må sikkert bytte mellomaksling også. På enkelte E36 mangler en sylindrisk brakett oppunder ved innfesting til girstanga. Denne må kanskje også kjøpes inn. Dette er alt jeg kommer på i farten. Kan ha glemt noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå