Gå til innhold

Spm ang motor..


Mack10
 Share

Anbefalte innlegg

Den billigeste måten å øke kompresjonen på er å ta av topplokket og få høvlet av det ca 1mm.

Lette svinghjulet gjør du ved å ta av girkassen, trykkplata, clutchplata og så ta av svinghjulet. Dette får du lettet på et maskinverksted. Deretter må alt monteres på igjen. Vet ikke hvor mye du kan ta av på et bmw-svinghjul, men på en volvo b230 motor kan du ta av 4 kilo. Det merkes!

Jeg ville gjort begge delene når jeg først var i gang. Bruker et par helger tilsammen på begge tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du letter svinghjul å alt annet som reimhjul osv høvler toppen litt osv så vill du merke det veldig godt på responsen men pass på å ikke høvle for mye da vill stemlpa ta i ventilene, samtidig som du får høvlet toppen så får du portet insugs å eksos sidene så motoren får "puste" bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette arbeidet er i og for seg "gratis" også da det bare handler om å dreie av unødvendig vekt på bevegelige motordeler. Det er vanskelig å si eksakt hvor mye effekt en får på dette, da det varierer fra motor til motor. Men det som kjennetegner alle motorer dette blir gjort med, er kjappere gassrespons, mer snert i eksoslyden, og du flytter registeret der motoren yter sitt beste opp på turtallskalaen en del. Du kan risikere disse ulempene:

- Lettere å kvele bilen ved bakkestart og slikt.

- Mer tungstartet motor.

- Ujevn og hard gange på tomgang.

- Høyere bensinforbruk.

Men dette kan du leve med hvis du bare venner deg til det. Det er jo så mye mer moro på høye turtall etter du har gjort disse tingene! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...