Mack10 Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Noen som vet om det går ann og få motoren til og falle fortere på turtall?? Og hvordan man får den fortere opp på turtall også?? Raskere gassrespons?? Takk på forhånd!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Øke kompresjonen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Lette svinghjulet!!!!!!! Det er det enkleste. Hvis du skal ta den heeelt ut kan du jo bytte alle reimhjul og kamhjul på motoren i lettvektsmetall eller aluminium. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mack10 Skrevet Februar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2006 Hvordan får man gjort disse 2 tingene da?? Noen lette inngrep?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Den billigeste måten å øke kompresjonen på er å ta av topplokket og få høvlet av det ca 1mm. Lette svinghjulet gjør du ved å ta av girkassen, trykkplata, clutchplata og så ta av svinghjulet. Dette får du lettet på et maskinverksted. Deretter må alt monteres på igjen. Vet ikke hvor mye du kan ta av på et bmw-svinghjul, men på en volvo b230 motor kan du ta av 4 kilo. Det merkes! Jeg ville gjort begge delene når jeg først var i gang. Bruker et par helger tilsammen på begge tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Vil bilen gå merkbart bedre da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 hvis du letter svinghjul å alt annet som reimhjul osv høvler toppen litt osv så vill du merke det veldig godt på responsen men pass på å ikke høvle for mye da vill stemlpa ta i ventilene, samtidig som du får høvlet toppen så får du portet insugs å eksos sidene så motoren får "puste" bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Alt dette arbeidet er i og for seg "gratis" også da det bare handler om å dreie av unødvendig vekt på bevegelige motordeler. Det er vanskelig å si eksakt hvor mye effekt en får på dette, da det varierer fra motor til motor. Men det som kjennetegner alle motorer dette blir gjort med, er kjappere gassrespons, mer snert i eksoslyden, og du flytter registeret der motoren yter sitt beste opp på turtallskalaen en del. Du kan risikere disse ulempene: - Lettere å kvele bilen ved bakkestart og slikt. - Mer tungstartet motor. - Ujevn og hard gange på tomgang. - Høyere bensinforbruk. Men dette kan du leve med hvis du bare venner deg til det. Det er jo så mye mer moro på høye turtall etter du har gjort disse tingene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 å er dritt å stå i kø med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Tror ikke en slik modifisert motor trives ilag med dautomatgir for å si det slik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå