Jump to content

Recommended Posts

Posted

Originalt er det 5.25" fremme og bak.

Focal har jeg ingen erfaring med.

Kan bygge inn 6.5" med en del modifikasjoner. Har selv gjort det i min sedan. Har satt inn Alpine Type X 6.5".

Posted

Bare lurer på en tinge her, har samme type bil, 00' 318ci (noe forskjell på motoren men :D )

Har org spiller, det er bmw buisness i denne, kan jeg skifte ut høytalerne fremme uten at jeg trenger en forsterker, holder det med den orginale ?

Posted

Problemet ligger faktisk i spilleren. Alt for lite effekt. Så det første jeg ville gjort er å sette inn en ekstern forsterker. Så bytte ut høyttalerne etterhvert.

Posted
Problemet ligger faktisk i spilleren. Alt for lite effekt. Så det første jeg ville gjort er å sette inn en ekstern forsterker. Så bytte ut høyttalerne etterhvert.

Har hørt noe om at du kan koble til en fortserker i bagasjerommet, ligger til rette for det der hvis du kjøper en adapter eller noe ? Stemmer dette ?

Posted

Har hørt noe om at du kan koble til en fortserker i bagasjerommet, ligger til rette for det der hvis du kjøper en adapter eller noe ? Stemmer dette ?

Enkleste er å få tak i en forsterker med høynivåinnganger. Da bruker du høyttalerutgangene på spilleren for signal inn på forsterkeren i steden for phonokabler (siden det ikke er linjeutganger på originalspilleren).

Det ligger ikke ferdig opplegg i bilen for ekstern forsterker. Så det blir en del trekking av kabler.