Gå til innhold

Spm. om aktiv sub i e46 med org. cd-spiller:)


 Share

Anbefalte innlegg

Heisann..har nå fått meg tak i en aktiv sub fra pioneer, og tenkte å hive denne i bilen..nå har det seg slik at eg har den orginale cd-spilleren fra bmw, og da lurte eg på om denne har remote utgang? hvordan kobler eg opp viss ikkje har?

Lurte også på siden det ikkje er vanlig signalkabel utgang på spilleren om at eg da bruker denne karen her:

kabel.jpg

Kobler eg 2 kabler på hver høyttaler da? Funker dette like bra som signalkabel?

Takker for alle svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remote utgang fant ikke jeg, men siden jeg ville ha forsterkerene min i bagasjerommet bak så passet det bra med å legge en kabel få høyre baklykt.

Ergo går bilen, er forsterkeren på.. :idea: Evt ta på parklys dersom motoren står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av venstre deksel i bagasjerommet. Der synes jeg å huske at antenneforsterkeren ligger. Eller så ligger den i bakerste venstre stolpe. På den finner du en hvit (kanskje med grå stripe) ledning. Du finner den og bak spilleren. Det er remoten.

Den karen du har bilde av skal du bruke. Hvit ledning på pluss på venstre høyttaler. Hvit med sort stripe på minus på samme høyttaler. De grå går til høyre selvsagt. Den uten stripe er pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Min andre gamle tråd vekket til live i løpet av dagen.

Hva er denne remote saken? Slik at når du skrur på spillern, skrus forsterkern også på? (Som et strømøttak / bryter?)

...og hvilken ledning ble det egentlig linket til i første innlegget her? høy til lavnivå adapter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i min bil en jbl forsterker og rockford fosgate sub. Har kjøpt stinger høy-nivå til lav-nivå overgang, som jeg har koblet på ene bakhøyttaler-ledningen og til batteriet. Remote til forsterkeren har jeg koblet på høyre baklys. Enkleste bilen jeg har koblet anlegg i til nå. Slipper å strekke kabel gjennom kupeén, og det er jo bare helt genialt! Går jo litt ut over signalkvaliteten å bruke høynivå, men er i hvert fall en enkel løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...