Gå til innhold

koble 2 10" på monoblokk?


Anbefalte innlegg

Hvordan kobler man 2 stk 10" bassere mot monoblokk? Koblet på helt vanlig måte fra terminalene på kassen og inn i samme terminal på forsterkeren. Når begge elementene stod i låt det ikke, elementene bare vrengte seg, men når jeg brukte 1 element funket det sinnsykt bra.... forsterker som er for liten? Crunch forsterker på 1200w .... eller er det en spesiell måte å koble på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kople sammen pluss på begge elementene og minus sammen. Kople så som vanlig inn på forsterker.

Det kan være at du har hatt fasefeil på det ene elementet. Rett og slett koplet omvendt på det ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

basserene er vel nå på 4ohm... er dobbel spole, men bruker bare den ene nå... funket heller ikke å paralellkoble spolene... forsterkeren er jeg faktisk ikke sikker på.. bare lånt den for øyeblikket...

så du mener å koble kabel fra ene element, over til det andre, og derfra og inn i forsterkeren, eller koble de sammen og koble de begge videre til forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de er dobbel 4 ohm?

Hvis forsterkeren ikke takler 1 ohm burde du seriekople spolene og så paralellkople bassene.

En ledning fra pluss til minus på det ene elementet. Likt på det andre. Så kopler du de sammen som jeg skrev over. Pluss på pluss og minus på minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...