Evopower Skrevet Februar 25, 2006 Share Skrevet Februar 25, 2006 Noen som vet om en bra side som viser hvordan man bytter ventiltetningene på M30? Såg i Haynes boka, men synes ikke bildene der forklarte godt nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 25, 2006 Share Skrevet Februar 25, 2006 Det er som på de fleste andre biler, eneste denne kan være litt værre å få ut vippearmene på (4 stk)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 25, 2006 Share Skrevet Februar 25, 2006 Det er som på de fleste andre biler, eneste denne kan være litt værre å få ut vippearmene på (4 stk)... 4 vipper på M30? 12 totalt. 2 pr syl. men det er absolutt å anbefale å ta av toppen å sette seg inni hvordan det skal gjørest! kjenner flere som har rasert vipper å lagringa til vipparmsakslingane pga, uvitenhet om c-klipps o.l. Pedi mente sikkert vipparmakslinga! men dette gjør det faktisk enklare.(att der er 4 altså) men det krever att toppen er av. for de to bakerste må trekkes ut bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 25, 2006 Share Skrevet Februar 25, 2006 4 vipper på M30? 12 totalt. 2 pr syl. men det er absolutt å anbefale å ta av toppen å sette seg inni hvordan det skal gjørest! kjenner flere som har rasert vipper å lagringa til vipparmsakslingane pga, uvitenhet om c-klipps o.l. Pedi mente sikkert vipparmakslinga! men dette gjør det faktisk enklare.(att der er 4 altså) men det krever att toppen er av. for de to bakerste må trekkes ut bak. Yeah!! 4-ventilert M30... Hadde vært konge... Neida, du har helt rett Muren. En liten trykkleif bare. Jeg synes faktisk at det er litt mer bale med 4 vippearmsbroer kontra 2 som på M20en. Det kan jo være et helsike å få de ut av og til, og dette med at skal en ha de 2 bakerste ut - jepp - Muren har rett, for toppen må av. Det viktigste med montering er også som Muren sier, sjekk at en monterer rett vippearmsbro(aksling) rett vei og på rett plass, ellers så passer ikke clips, skive, fjær og kappe som det skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Molly Skrevet Februar 25, 2006 Share Skrevet Februar 25, 2006 På min M535 var det en masse blårøyk når jeg lot bilen bremse på gir og deretter ga gass.... Jeg tenkte at jeg måtte bytte ventilstyringene,men fikk et verdifullt tips: Skift olje til Valvoline Turbo V(5)!!! Har etter oljeskiftet ikke sett snurten av blårøk fra motoren,kun fra hjulene... Kanskje dette kan være verdt for deg å prøve?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå