Gå til innhold

Vill diskusjon om BMW vs. Audi

Arimanni
 Share

Anbefalte innlegg

For meg er diskusjonen helt uintresang, så lenge Audi trekker på fram hjula.

BWM er best på alle måter

Hehe.. Er einig med deg der. Men kva ville du ha gjort vist Audi kom med ein som trakk på bakhjula da??? So skal me ikkje gløyme at både Audi og BMW har 4x4 :roll:

Men xDrive har vel danket ut Quattro nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

BMW markedsfører seg med "kjøreglede"...

Og det finnes jo ikke tvil om hva som gir mest kjøreglede av Audi og BMW.

Har kjørt maaaange biler, deriblant Audi, og ingenting kommer i nærheten av noen av de BMW'ene jeg har hatt. :wink:

Slik at når jeg pendler fra Kr.Sand til Flekkefjord i helgene. som tross alt er 13 mil, så har jeg fint lite lyst til å parkere bilen.

BMW tar dessuten ikke snarveier med motorene, har noen sykt bra motor- ingeniører... Og så var det den berømte BAKHJULSTREKKEN!!!! :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi ser også generelt gubbete ut. BMW har ett mye mere sportslig utseende.

Audi kommer dessuten aldri til å trekke på bakhjula.

Hvordan vet du at Audi aldri kommer til å trekke på bakhjulene ? ... iht. VW´s konserndirektør Bernd Pischetsrieder er det Audi´s (ikke VW´s) langsiktige strategi at deres modeller enten får Quattro eller bakhjulsdrift.... nettopp pga. kjøregleden... :wink:

BMW´s interørkvalitet er for tiden crap i forhold til Audi´s... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 er blant dei bedre bilane eg har kjørt, men nå har eg ikkje kjørt dei heilt nye bilane til BMW... Men har kjørt eit par nyere Audi... A4 og A6 2004 modell... NYDELIGE bila å køyre... Interiørmessig synest eg dei ligge eit hakk foran Bmw.

Synest den nye rumpa på A6 med ei potte på kvar side er ufattelig fin... Den er noko av det lekraste eg har sett... Men sånn generelt så er jo Bmw og Audi tyske bila som ligge høgt oppe på lista over dei beste bilane. Audi ruster litt meir enn Bmw, men så lenge ein tar vare på bilane, så er ikkje det noko problem.

Begge biltypane er meget bra og største forskjellen er vel fram- og bakhjulsdrift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi kan ikke bygge motorer!Sier sitt når Bmw bygger motorer uten turbo/twinturbo med samme hk antall og like bra(bedre?) varighet som det audi har.Audi kjøper motorer av lamborghini til værsting modellene sine for å klare å holde følge med bmw.

Audi fikk mye skryt fra diesel turbo modellene sine og gikk for å være de beste turbo diesel bilene på markedet, så da bygde Bmw likså godt BMW 335d, vant diesel klassen i 2005 med den motoren.

Vant ALLE klassen fra 2.5liter og opp!det sier sitt!

http://www.dinside.no/php/art.php?id=215918

appropo motorer: http://www.dinside.no/php/art.php?id=292452 =D

les!! http://www.dinside.no/php/art.php?id=286262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av mine kollegaer har firma bil, de kjører Audi (A6). Vet ikke om de er spesielt uheldige, men de er jo ut og inn av verkstedet 5-6 ganger i året. Ofte mye tull, både med servicen og bilen. Tror faktisk de begynner å se seg lei på alle problemene og vurderer å bytte merke/forhandler. En annen kollega, kjører Toyota avensis. Han har måttet byttet motor. Var visst noe feil med legeringen i motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er forige avensis med leanburn motor el hva det nå heter som har hatt litt problemer. har blitt noen toyota camryer, bla v6 utgaven, i min familie og det er utrolig bra biler å kjøre+kvalitetsmessig. har prøvet yaris med d4d og den imponerte stort.

hadde vw på jobben før-transporter-og hadde mye tull med de. personlig synes jeg ikke noe om store biler,da spes med høy effekt som trekker på forhjula. har riktignok kun erfaring fra en v70turbo der,men noe føltes galt på den korte turen jeg hadde med den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota er generelt bra biler og eg vil våge å påstå at de ha bedre motorer enn Bmw... Men no blir det jo to forskjellige ting igjen då. Bmw e jo hovedsakle rekke 6er, mens Toyota er 4 sylindra vel?

Audi har dessverre hatt litt tekniske problem på dei nye audiane sine, og det er synd synest eg. Dårlig reklame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...