Gå til innhold

Nytt anlegg i Bimmern


Anbefalte innlegg

Slenger meg med på det som Ettertenning her sier om å droppe bakhøytalerene.

Sånn jeg testa det funker det jo mye bedre å ha både fram og bak, men litt neddempa der bak. Slik omslutter lyden deg.. Blir kanskje ikke hifi-centeret-korrekt, men allikevel bra for alle fem som sitter i bilen..

Men subben bidrar jo til at lydbildet blir bra selv uten høyttalere bak, så noen krise er det jo ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men subben bidrar jo til at lydbildet blir bra selv uten høyttalere bak, så noen krise er det jo ikke

Hvordan får den til dette når frekvenser under 80Hz skal være umulig å plassere? +at ett lydbilde som en sub leverer ikke kan bli bra. jeg vet om endel biler på bimmers nå som det blir installert bare frontsett og sub. Blir morsomt å se hva disse har å si når det er satt inn. Om dem trenger noe mere lyd til dem som sitter bak enn ett frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonene rundt riktig lydbilde og alt det der er både vell og bra, men jeg ønsker å få svar på spørsmålene nederst på side 2.

Altså plassering av delefilter til frontsett, óg hvordan høyttalerene i hattehylla skal festes.

Håper det er noen som er villig til å hjelpe meg, selv om jeg da skal ha høyttalere bak.

Noen som har vært borti hattehylla på E-34, og som har gode veiledningstips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste og billigste for deg er jo å legge delefiltret nær høytalerene da trenger du mindre kabler. Forran går det greit å legge delefilteret nedi bak elementene. Dette går også ann bak. Passe kasser er som regel fra 2-6liter. Altså det du får plass til. Har selv hatt 6.5" bak i bilen det som det gikk akkurat med dem elementene jeg hadde. Siden den er ganske dype. Så jeg slapp å kutte i karroseriet. Legger du litt tid i det er det fult mulig å feste dem i samme dekslet som orginal høytalerene henger i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste og billigste for deg er jo å legge delefiltret nær høytalerene da trenger du mindre kabler. Forran går det greit å legge delefilteret nedi bak elementene. Dette går også ann bak. Passe kasser er som regel fra 2-6liter. Altså det du får plass til. Har selv hatt 6.5" bak i bilen det som det gikk akkurat med dem elementene jeg hadde. Siden den er ganske dype. Så jeg slapp å kutte i karroseriet. Legger du litt tid i det er det fult mulig å feste dem i samme dekslet som orginal høytalerene henger i.

Okey, da er plassering av delefilter grei :)

Men bare for å høre, ville det blitt litt mer støy dersom de har vært plassert bak, slik at det har gått dobbelt opp med kabler?

Og bak ja.. der er det ikke noe festeanordning i gitteret, var bare 2 eldre høyttalere som lå løst nedi der.. ikke noe god bass akkurat, sikkert vært klussa litt med før :?

Men dersom jeg lager en festeplate selv, vil jeg trenge å lage til kasse til høyttaleren, eller er det så tett bak der at bassen vil bli fyldig likevell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke mere støy om du legger kablene frem. Siden det går endel mere strøm gjennom høytalerledninger enn gjennom signalkabler. Så det skal mye mere spenning til for å på virke disse.

Alt blir bedre med kasse for å si det sann.. Det må du nesten avgjøre selv. Eventuelt prøv uten først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...