Gå til innhold

helt død!!!bmw 318i 93 mod


b-m-w
 Share

Anbefalte innlegg

om du vrir på tenninga til kneppet før den skal kjøre start motoern så kan du høre om bensinpumpa går, om den gjør d så hadde jeg skjekket rotoren og stiftene.

om disse er litt kipe så kan du får en kip gange, men dette gjelder kun om du har 316-318 før 6mnd i 94.

prøv dette om det ikke funker så får du si i fra så prøver vi noe annet... he he

lykke til... må forresten si at bmw gutta i østfold var labre på hjelpe fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med hovedreelet? Har hatt samma problem med en Jappse, og da var det hovedreelet. Reelet var litt innover under rattet og var ikke så stort på den bilen. Ett nytt reele kostet ca 1000kr, men jeg fikk lodda det opp på nytt, og det kosta meg 100kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg kjetil...

jeg fikk nabo gutten til og prøve på det du skrev.. :D

prøvde startgass i den luftfilter boksen,og da statet den....

og så tok han av bensin slangen og puta den i en cola flaske,men det komm ikke en dråpe der...

mvh

jannicke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg kjetil...

jeg fikk nabo gutten til og prøve på det du skrev.. :D

prøvde startgass i den luftfilter boksen,og da statet den....

og så tok han av bensin slangen og puta den i en cola flaske,men det komm ikke en dråpe der...

mvh

jannicke

OK. Under panseret på førersiden sitter det en boks med noen releer. Der sitter det også et blått rele. La en person vri nøkkelen fra avslått til posisjon II (der man får tenning, men ikke vrir om startern), mens en annen holder på releet og kjenner etter om det virker (det skal si klikk, og du skal kjenne et lite rykk inni det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg kjetil...

jeg fikk nabo gutten til og prøve på det du skrev.. :D

prøvde startgass i den luftfilter boksen,og da statet den....

og så tok han av bensin slangen og puta den i en cola flaske,men det komm ikke en dråpe der...

mvh

jannicke

OK. Under panseret på førersiden sitter det en boks med noen releer. Der sitter det også et blått rele. La en person vri nøkkelen fra avslått til posisjon II (der man får tenning, men ikke vrir om startern), mens en annen holder på releet og kjenner etter om det virker (det skal si klikk, og du skal kjenne et lite rykk inni det).

kan jeg spørre hva som ikke fungerer dersom dette releet ikke slår inn? har nemlig dette problemet på min bil.. og har bytta rele..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen tusen tusen takk kjetil :D:D

begynnte dagen i dag med og mase litt på nabo gutten med at han skulle bytte bensin pumpa mi,men etter at den var byttet så var den like død :cry:

men så gikk jeg inn på bimmers.no og så innlegget til kjetil,og det var der feilen lå :D:D:D

du fortener et STORT KYSS! :roll::roll:

og takk for alle svar av alle forsesten :D

og r andersen jeg tar ikke alle over en kam :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg spørre hva som ikke fungerer dersom dette releet ikke slår inn? har nemlig dette problemet på min bil.. og har bytta rele..

Det blå releet er til bensinpumpa, det hender at det tar kvelden hvis pumpa kortslutter. Så selv om du bytter pumpa, er det ikke liv i motorn. Da må man teste releet. Også evt sjekke om pumpa får strøm med et multimeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...