Gå til innhold

Har du hørt om Loremo GT ?

Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Med div. diskusjoner vedr. hvorvidt vi kun skal poste BMW relatert stoff her inne eller ikke bidrar jeg herved med et ganske interessant tysk konsept... :lol:

Loremo GT er utviklet i Tyskland av firmaet Loremo AG som holder til i München... og kanskje er bilen fremtiden når det gjelder sportsbiler. Den har en tre-sylindret dieselmotor som yter 50 HK og det er faktisk nok til at bilen klarer 0-100 Km/t på 9 sekunder og en topphastighet på 220 Km/t (den går dermed bedre enn f.eks E36 320i)....mest fordi den kun veier 470 Kg. Dieselforbruket er i området rundt 0,27 liter/mil og den er faktisk typegodkjent som en 2+2 seter... :D ... Prisen er ca. 15000,- Euro eller godt og vel 120000 kroner før norske avgifter, men de kan ikke være spesielt høye i dette tilfellet... :lol:

http://www.loremo.com

design_basic.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan da ikke klare 0 - 100 med 4 stk i bilen. La oss sei at 4 persona * 70kg sitter i bilen. Då blir jo bilen 50% tyngre enn den er uten nokon i!

Det må jo være en til å kjøre bilen så mervekten blir nødvendigvis evt. 3 x 70 (altså i relasjon til at bilen klarer 0-100 Km/t på 9 sekunder)... :lol: ... E36 320i klarer forøvrig heller ikke 0-100 Km/t på 9,9 sekunder (iht. BMW) med 4 personer i bilen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men prosenandel vekt blir mye høyere på denne enn på E36 320i. Derfor vil du jo merke at ytelsene synker drastisk med full bil og full oppakning.

Ellers et meget interessant prosjekt :)

Joda... E36 320i´s ytelser blir også redusert relativt kraftig hvis bilens totale vekt øker med over 200 Kg... :lol: ... Mitt poeng var egentlig kun å vise til at Loremo´ens (minner om et sirkusartist navn) ytelser vedr. 0-100 Km/t er gjennomført med sjåfør... :wink:

161366_large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

imponerende tall, og sikkert en lur idè, men jeg ville ikke hatt den om den så ble kasta etter meg! den var grisestygg..og tenk deg hvordan kjøreegenskapene (de er kanskje fraværende fra begynnelsen av) vil forandres når du øker vekten med nesten 50 %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...