TOREBMW Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 denne er det lagt 4 stk av totalt så er vell noe skjelden. rett over 200hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAL_535i Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 på bavaria detta elle? kundebil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Mitt "wild guess" er at det er han fra Stord. Den er vel faktisk ombygget av Alpina rett etter den var ny mener jeg på, eneste som er bygget om etterpå er innmontering av en Dogleg-kasse. How would I know? Jo, for han kjøpte den av meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAL_535i Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 show-off Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Hehe... Kul bil... Seier du Pedi at den ikkje er orginal? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 show-off Hehe... Måtte bare... Hehe... Kul bil... Seier du Pedi at den ikkje er orginal? Mener på at den bilen ikke ble levert ny som Alpina, men at den er bygget om av Alpina i etterkant. Men bilen var såpass ny at den fikk produksjonsnr allikevel. Hvis jeg skulle mixe denne info med en annen bil, så skal jeg være den første til å beklage denne uttalelsen. Bare så det er sagt. Men jeg tror jeg har rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Jeg kjører over den der med min 1.6liter med 80hk eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Mitt "wild guess" er at det er han fra Stord.Den er vel faktisk ombygget av Alpina rett etter den var ny mener jeg på, eneste som er bygget om etterpå er innmontering av en Dogleg-kasse. How would I know? Jo, for han kjøpte den av meg... Stmmer det at det er over 200hk iden? Hørtes litt mye ut fra en 2.0 sugemotor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Er det ikke en litt større turbo i den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Er det ikke en litt større turbo i den? Mener det er en hissig forgasser-motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 "BMW 2002 ti was top-of-the-line in its model-range. But the Alpina 2002 was considerable faster, with its 165 bhp engine. On the Vallelunga race track it was one second faster than the Lamborghini Miura, and whole five seconds faster than Porsche 911s. Alpina now had a very good reputation all over the world. And in 1973 the Alpina 2002 tii was available as a complete and fully-developed car. This car had equal performance with the 2002 turbo, but the Alpina were considerably more comfortable and enjoyable to drive than the turbo. There was no turbo-lag, which were a big problem in the 2002 turbo, and its fuel consumption was much lower." Kilde: http://www.m5board.com/alpina/earlycar.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Er det ikke en litt større turbo i den? Mener det er en hissig forgasser-motor... Står et par doble gassere i den. Ingen turbo nei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 Mener på at den bilen ikke ble levert ny som Alpina, men at den er bygget om av Alpina i etterkant. Men bilen var såpass ny at den fikk produksjonsnr allikevel. Alpina leverte ingen ferdigbiler før 1978. Før den tid kom biler, som allerede var kjøpt av kunden, inn til alpina for "ombygging" med valgte komponenter. Man fikk også kjøpt deler for montering selv. I 1978 kom de første alpinamodellene direkte fra alpina, e12 B6 2,8, e12 B7 Turbo og e24 B7 Turbo. Før den tid tror jeg heller ikke det var noe produksjonsnummer på bilene (?). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 2, 2006 Share Skrevet Mars 2, 2006 En snerten liten sexy sak.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOREBMW Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2006 Mitt "wild guess" er at det er han fra Stord.Den er vel faktisk ombygget av Alpina rett etter den var ny mener jeg på, eneste som er bygget om etterpå er innmontering av en Dogleg-kasse. How would I know? Jo, for han kjøpte den av meg... tror ikke denne er uorginal nei..står 2002 alpina i vognkortet(kikka i det selv) denne så jeg også bremsepapira på.er lagt ut mange penger på motor feks.helt nye forgassere på den.som ham sa til meg så er den henta i england så den kommer nok ikke fra stord pedi.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå