Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Kompis av meg hadde no bensin stående i garasjen som han helte på bilen sin.

Bilen starta så vidt men stoppa igjen med en gang.

Vi sjekka, og bensina er gul, og lukter bensin, kanskje ikke heeelt den sterke gode bensinlukta, men dog, det lukta bensin.

Vi prøvde en test til, å tenne på det for å sjekke om det var diesel selvom den var gul, og det brant ikke :|

bare lurte på om noen kunne si meg hva som kan ha skjedd? Kanna var ikke vanna ut, men mulig det kan ha kommi no snø neddi da, men ikke så store mengder.

Brenner 92 bensin? Eller bare 95/98 ?

Me goes clueless =))

Skrevet

All bensin brenner. Oktantallet er bare evnen til å motstå antenning slik at eksplosjonen kan bre seg jevnt nedover i forbrenningskammeret. Det er dette som forhindrer tenningsbank.

Sikker på at det ikke er diesel?

Skrevet

er det ikke den helt store bensinlukta, er det vel mest samsynelig noe som er tappet på en kanne edt tidligere har vært bensin på. ta litt på en fille og prøv så å tenn på, da vil du se om det brenner, og samtidig merke om det er diesel på røyken (og lukten).

Skrevet

Gammel bensin vil visst brytes ned, den vil vel brenne. men å drive en bil på bensin som har stått veldig lenge er visst ikke ideelt. Hvis jeg husker riktig vil man visst merke mere parafinlukt eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...