Kjell Rune Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 ja ja. i dag kjøpte jeg meg faktisk en 406 2.0hdi 110hk stasjonsvogn. så damen skal hente den på mandag. var en fantastisk bil og kjøre, veldig lett kjørt og med ganske masse utstyr. og en ting vil jeg bare si fy f for noen lys det er på de bilene. slike som jeg vanligvis irriterer meg over når jeg sitter i e30´n med glødelampene mine i mørket. d er d råeste. men men dama fikk den etterlenktet stasjonsvognen og jeg får beholde e30´n begge er glade og fornøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 gratulere! fint begge får hversin bil... dama i en peugote og du i e30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 ja ja. i dag kjøpte jeg meg faktisk en 406 2.0hdi 110hk stasjonsvogn. så damen skal hente den på mandag. var en fantastisk bil og kjøre, veldig lett kjørt og med ganske masse utstyr. og en ting vil jeg bare si fy f for noen lys det er på de bilene. slike som jeg vanligvis irriterer meg over når jeg sitter i e30´n med glødelampene mine i mørket. d er d råeste.men men dama fikk den etterlenktet stasjonsvognen og jeg får beholde e30´n begge er glade og fornøyde. Forbered deg på mye underlig skruing i framtida. Franskmennene har ikke blitt det spor bedre til å lage biler desverre... Men ja, 406 er en kjempegod bil å kjøre!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 Forbered deg på mye underlig skruing i framtida. Franskmennene har ikke blitt det spor bedre til å lage biler desverre... Mener du med dette..? 406 er en fin bil det, men som det meste annet fra PSA, så er følelsen i styring, gir og pedaler skikkelig æsj Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 Forbered deg på mye underlig skruing i framtida. Franskmennene har ikke blitt det spor bedre til å lage biler desverre... Seie meg einig med deg ja.. Og det dei iallefall ikkje kan, er å lage god plass i motorrommet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 Forbered deg på mye underlig skruing i framtida. Franskmennene har ikke blitt det spor bedre til å lage biler desverre... Seie meg einig med deg ja.. Og det dei iallefall ikkje kan, er å lage god plass i motorrommet! Nå har nå jeg jobbet i 5 år på Peugeot, og er ikke enig i dette. feil finnes selvsagt på Peugeot 406en også, men hva så? Er jo ikke uten grunn at jeg har mer enn nok å gjøre i garasjen - der jeg hovedsaklig skrur BMW.. Den bilen Kjell Rune har kjøpt, er faktisk en bil jeg kunne tenkt meg å bytte ut samboers Peugeot 306 HDI stv med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 No har ikkje eg skrudd så mykje på Peugeot som du har, men eg har vore borti dei bilane, og etter min meining er det veldig trangt i forhold til det eg er vant med (VW og BMW i hovedsak, men har også vert bortpå Toyota og KIA). Den første bilen eg ville ha var ein Peugeot 205 GTI. Men fekk klar beskjed av far min (som har 40 års fartstid som mekaniker) at vist eg så mykje som tenkte på Peugeot ville ikkje han hjelpe meg med å skru ettersom det var så trangt og vanskeleg å komme til. Greit nok at BMW har "mange" problem med motoren, men eg vil heller skru på ein BMW med 3 feil enn ein Peugeot med 1 feil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 Jeg har hatt to stk. Peugeot 406. Jeg har hatt en "norsk" 1997 406 SVDT Break...dvs. en stasjonsvogn med den gamle 2,1 liter dieselmotoren på 110 HK og 250 Nm. Det ble til ca. 90000 Km uten problemer før den ble byttet ut med en "dansk" 1999 406 HDi XR... dvs. en sedan med den nye 2,0 liter common-rail dieselmotoren på 110 HK og 250 Nm. Den ble kjørt ca. 110000 Km uten problemer og jeg kan forsikre dere at begge disse to motorene var rimelige artige å kjøre i perioden 1997-01...før folk flest hadde funnet ut hva dreiemoment er... ... Peugeot lager fine og fornuftige biler... å si noe annet må skyldes latterlige fordommer eller uvitenhet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Andre Sandvoll Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 406¨n er sikkelig usikker på vinterføre, rister og herje dit den selv vil! Cluchen er tung og lang, og ventiltikktinga i bila dems kommer rett før de bikker 150000:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 406¨n er sikkelig usikker på vinterføre, rister og herje dit den selv vil! Cluchen er tung og lang, og ventiltikktinga i bila dems kommer rett før de bikker 150000:P Begge mine 406´er var bedre på vinterføre enn min 1997 E36 323i...min nåværende 2003 E46 318dT er imidlertid helt suveren på vinterføre... jeg blir faktisk stadig overrasket over hvor bra E46 med diesel er på vinterføre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 spiller vel egentlig ingen rolle om det er Diesel eller bensin når man snakker om kjøreegenskaper på vinterføre vel ? Kjørte en 407 i France i sommerferien... syns fronten ser ut som en fisk, men likevel fin.. ikke egentlig så dum bil.. hadde en 2,0 liters Dieselmotor.. eneste som var dårlig var Navigasjonen og Stereo-anlegget.... fryktelig forferdelig skrekkelig dårlig... resten av ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 spiller vel egentlig ingen rolle om det er Diesel eller bensin når man snakker om kjøreegenskaper på vinterføre vel ? På vinterføre liker jeg spesielt dieselmotorens moment på lavt turtall...det er helt suverent sammen med ASC+T funksjonen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 Mor har en 306 HDi stv og den kommer seg ihvertfall fram overalt.. har ikke hatt noe problemer med den når jeg har lånt den.. går egentlig helt greit å.. men har byttet to pedalsett og bilen har gått snart 80000km.. Grattis med ny bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 406¨n er sikkelig usikker på vinterføre, rister og herje dit den selv vil! Cluchen er tung og lang, og ventiltikktinga i bila dems kommer rett før de bikker 150000:P Hvis clutchen er tung på en 406 så er det noe feil på den... De 406`ene jeg har kjørt har hatt silkemyk clutch.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 den gamle 2,1 liter dieselmotoren på 110 HK og 250 Nm. Det er en fin motor, sånn bortsett fra traktorlyden på tomgang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå