jørn_318i Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 jeg skal bygge basskasse bak i bmw`n min nå og så lurte jeg på om det er noen som har gjort dette før meg som eventuelt har mål til kasse osv. jeg har 2 slike elementer: 2004 SPL AUDIO WM-300 78F http://www.perel-import.com/index.php?p ... tegory=43# Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet Mars 3, 2006 Share Skrevet Mars 3, 2006 bruk søkefunksjonen i forumet. er en del som har postet dette tidligere.. deriblandt meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Skrevet Mars 4, 2006 Share Skrevet Mars 4, 2006 Mål på kassen kommer jo ann på hvilke(t) element du vil bruke. Alle subber har sine anbefalte volummål, og disse er det smart å følge. Jeg kjøpte to 12" pioneer, hver på 1000w. Disse har tilsammen et anbefalt volummål på rundt 70 liter. Så jeg har bygget denne kassen: Mål: Lengde: 88cm , Høyde: 42 , Dydbe nede: 37cm , Dydbe oppe: 23 cm. Laget baksiden skrå, slik at den passer seteryggen. På denne måten tar den minimal plass. Hadde egentlig planer om å bygge kassen fast i bilen, men ombestemte meg fordi man ikke kommer til reservehjulet da. Kassen passer perfekt til E-34. Ser at dine elementer krever 70 liter hver. Det du kan gjøre da, er å bare bygge kassen 10-15cm dypere.. da har du sånn ca. 130 liter ellerno.. Håper bare du har forsterker stor nok til å drive de... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn_318i Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2006 takker for svar ja nå er det bare rett inn i garasjen nå å få bygd seg kasse! angående forsterker så veit jeg ikke helt hvor jeg skal få gjort av dem for de er sykt store, har 2 monoblokker på 2500 rms i 2ohm og det tar plass men fytti fy å det spiller åsså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Skrevet Mars 10, 2006 Share Skrevet Mars 10, 2006 angående forsterker så veit jeg ikke helt hvor jeg skal få gjort av dem for de er sykt store, har 2 monoblokker på 2500 rms i 2ohm og det tar plass men fytti fy å det spiller åsså Enten kan du bygge to vegger som går skrått ut fra basskassen til der lyktene er, og montere forsterkerne på disse... Den andre muligheten er å bygge montere de på gulvet, og bygge en ny plate over de igjen.. gjerne med litt plexi-glass, slik ta du ser forsterkerne hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mars 10, 2006 Share Skrevet Mars 10, 2006 Bra med plass i taket er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Mars 19, 2006 Share Skrevet Mars 19, 2006 Jeg har også en E34 og tanken min var å montere forsterker og delefiltre i taket. Er 3 punkt som det bør gå å finne rette muttere å få feste en mdf plate med forsterker ++ på. Må bare kjøpe en dremmel så jeg får kutta litt bedre hull rundt høyttalerne for nå er det mye klipp, bøy og bend ute å går. Tror det er 6 eller 7 mm bolter en trenger. Andre som har festa no i disse/ veit hva de egentlig er tenkt å bli benyttet til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå