Gå til innhold

bygge basskasse i e34


Anbefalte innlegg

Mål på kassen kommer jo ann på hvilke(t) element du vil bruke. Alle subber har sine anbefalte volummål, og disse er det smart å følge. Jeg kjøpte to 12" pioneer, hver på 1000w. Disse har tilsammen et anbefalt volummål på rundt 70 liter. Så jeg har bygget denne kassen:

Mål: Lengde: 88cm , Høyde: 42 , Dydbe nede: 37cm , Dydbe oppe: 23 cm. Laget baksiden skrå, slik at den passer seteryggen. På denne måten tar den minimal plass. Hadde egentlig planer om å bygge kassen fast i bilen, men ombestemte meg fordi man ikke kommer til reservehjulet da. Kassen passer perfekt til E-34.

eurotrip0125qm.th.jpg

eurotrip4um.th.jpg

eurotrip0151zg.th.jpg

eurotrip0146ve.th.jpg

Ser at dine elementer krever 70 liter hver. Det du kan gjøre da, er å bare bygge kassen 10-15cm dypere.. da har du sånn ca. 130 liter ellerno..

Håper bare du har forsterker stor nok til å drive de... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :) ja nå er det bare rett inn i garasjen nå å få bygd seg kasse! angående forsterker så veit jeg ikke helt hvor jeg skal få gjort av dem for de er sykt store, har 2 monoblokker på 2500 rms i 2ohm og det tar plass :( men fytti fy å det spiller åsså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående forsterker så veit jeg ikke helt hvor jeg skal få gjort av dem for de er sykt store, har 2 monoblokker på 2500 rms i 2ohm og det tar plass :( men fytti fy å det spiller åsså ;)

Enten kan du bygge to vegger som går skrått ut fra basskassen til der lyktene er, og montere forsterkerne på disse...

Den andre muligheten er å bygge montere de på gulvet, og bygge en ny plate over de igjen.. gjerne med litt plexi-glass, slik ta du ser forsterkerne hele tiden :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har også en E34 og tanken min var å montere forsterker og delefiltre i taket. Er 3 punkt som det bør gå å finne rette muttere å få feste en mdf plate med forsterker ++ på.

Må bare kjøpe en dremmel så jeg får kutta litt bedre hull rundt høyttalerne for nå er det mye klipp, bøy og bend ute å går.

Tror det er 6 eller 7 mm bolter en trenger.

Andre som har festa no i disse/ veit hva de egentlig er tenkt å bli benyttet til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...