Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
OK, gutter.

Her er min versjon av oljebytte på ZF5HP30.

Jeg påstår at ved et oljebytte går det glatt 9-10 liter olje på den kassen. (tror faktisk kassen kan romme opptil 12 liter ved skåltom kasse... Les:etter overhaling eller lignende). Bytt alltid filter.

Husk det viktigste av alt, er at en er helt sikker på at en har korrekt oljenivå (skal måles ved rundt 30-50 grader i kassen) og at en bruker korrekt olje. Det er en Esso olje (eller var det faktisk Shell??) Long Life - og leveres på orginalt BMW delenr. Kommer i 5 liters dunker. Kjøp 2...

IKKE KØDD med oljevalg eller oljenivå. Husk at gir MÅ kjøres gjennom gir ved sluttpåfylling, slik at en får korrekt mengde på.

Dette er helt uimotsigelig, og har alt for både levetid på kassen samt giringa til kassen.

Hei. ettersom det virker som du har litt peil på Bmw og automakasser kanskje du kan hjelpe meg. Har prøvd og finne ut litt om automatkassa til 92 520i'n min. skal prøve og skifte olje og filter for og se om jeg blir kvitt problemene med at den går over til nødprogram når jeg kjører rolig :cry: . Hvilken olje og hvor mye trenger jeg? Og er det vanskelig og skifte oljefilteret i den? Håper på svar....

Skrevet

Hvis dere bruker denne vin dekoderen http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

så får dere vite hvilken gearkasse dere har + hvor mye olje som skal på.

Det er fks vanlig med ca 3 liter på rent oljeskift uten filter på en 5hp18, men det kan fort bli opp mot 5 liter om man bytter filter også, etter overhaling, eller bytte av oljehus, eller etter overhaling så går det ca. 11liter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...