Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
å vise bilen på biltilsynet er vel noe av det dummeste man gjør...

Dette er jeg ikke enig i! Det som er med vanlige bilverksteder er at de har intern kontroller som tar stikkprøver innimellom for å sjekke om de følger riktige regler og godkjenner biler som kan godkjennes. Det som er med biltilsynet er at de har ikke noe kontrollorgan som sjekker dem og det er ofte derfor de er ganske så slakke med kontrollene sine!

Godt poeng

Skrevet

Da jeg godkjente bilen min på Snapdrive i drammen fant de mange feil som ikke fantes på bilen, men senkesettet la de ikke merke til :)

Skrevet

Eg var inne på eu-kontroll med en bil til en kompis, denne manglet det mye av bærende konstruksjon, dette viste eg om, og hadde bilder av det, reiste ut bare på gøy, for å se, fikk en feil, og det var 1´er pga manglende varseltrekant.

Rusten blei sjølvsagt sveist, grunna og tectylert etter på..

Dette beviser nok en gang latt-skap under eu-kontroll. :shock:

Skrevet
Hei

Må også legge til at ved senking, så må du inn på forstillings kontroll til feks. NAF. Så slipper du halvslitte dekk ;)

Man ikke det!

Jeg sjekket spissing på bilen min både før og etter senkning og gjett en gang! Tror du spissingen hadde forandret seg?

Skrevet

Man vel strengt tatt ha en forstillingskontroll for å få bekreftet at man ikke trenger det.. :?

Dessuten krever biltilsynet papirer på at en slik kontroll er utført for at de skal kunne godkjenne bilen.

Skrevet

Var på Autopower på Kaldbakken for et par uker sia for å EU-godkjenne bilen. De ville ikke godkjenne den pga bilen er senket. Jeg hadde også Tuv-papirer men de nekta og sa at det måtte stå i vognkort.

Da spurte jeg verkstedet om jeg trengte hjulstillingskontroll før biltilsynet kunne godkjenne bilen. Og de sa nei og begrunnet det hele med at vinkler og sånt ikke ble forandret ved senking.

Jaja...så ringte jeg til biltilsynet for å ordne time og da spurte karen om jeg hadde Tuv papirer og jeg sa ja, og så spurte han om jeg hadde hjulstillings papirer og da sa jeg nei. Det mente han jeg måtte ordne først, da argumenterte jeg med hva verkstedet sa om det. Og da ble karen fra biltilsynet stille og mumlet noe jeg ikke fikk tak i.

Så hva skal jeg gjøre? Må jeg ordne denne hjulstillingskontrollen først eller kan jeg drite i det? Nå har jeg kjørt med senkesettet over 1,5 år uten at noen av dekkene blir skjevt slitt. Har veldig liten lyst til å bli avvist på to sekunder når jeg kommer til Risløkka til tirsdag pga manglende hjulstillingspapirer.

Skrevet
Var på Autopower på Kaldbakken for et par uker sia for å EU-godkjenne bilen. De ville ikke godkjenne den pga bilen er senket. Jeg hadde også Tuv-papirer men de nekta og sa at det måtte stå i vognkort.

Da spurte jeg verkstedet om jeg trengte hjulstillingskontroll før biltilsynet kunne godkjenne bilen. Og de sa nei og begrunnet det hele med at vinkler og sånt ikke ble forandret ved senking.

Jaja...så ringte jeg til biltilsynet for å ordne time og da spurte karen om jeg hadde Tuv papirer og jeg sa ja, og så spurte han om jeg hadde hjulstillings papirer og da sa jeg nei. Det mente han jeg måtte ordne først, da argumenterte jeg med hva verkstedet sa om det. Og da ble karen fra biltilsynet stille og mumlet noe jeg ikke fikk tak i.

Så hva skal jeg gjøre? Må jeg ordne denne hjulstillingskontrollen først eller kan jeg drite i det? Nå har jeg kjørt med senkesettet over 1,5 år uten at noen av dekkene blir skjevt slitt. Har veldig liten lyst til å bli avvist på to sekunder når jeg kommer til Risløkka til tirsdag pga manglende hjulstillingspapirer.

Ta hjulstillingskontrollen!

Når man har senkesett på bilen og skal godkjenne dette må man til biltilsynet.. og der må man ha papirer på senkesettet (TUV) samt utført forstillings/4hjulskontroll ! Man får ikke senkesettet i vognkortet/godkjent bilen før man har papirer på dette.

Skrevet

Jeg senka gamle bilen for en del år siden. Hadde forstillings kontroll, men ikke på godkjennig hos vegvesenet. Noen år senere på en flott EU kontroll så nekta de å godkjenne bilen før jeg hadde det i vognkortet.

Jaja, dro til vegvesenet og ville få dette gjort. Etter flotte 4 uker på vent så var det tur for å godkjenne bilen. Noe små nervøs stilte jeg opp kl 0900 om morgenen og leverte bilen. :roll:

Fikk jo så klart lov til å se på mens kontrolløren gikk over bilen, hele greia tok ca 40 min + har aldri sett mer merkelig skrue i hele mitt liv..... :shock:

Vel det eneste jeg måtte vise var TUV papirer og deretter fikk jeg lov å betale for hele greia og da. ca 700, husker ikke helt nøyaktig nå.

Skal legges til at de spurte om jeg hadde hatt forstillings kontroll på verksted, ja sa jeg på merkeverksted. OK sa han...

Skrevet

Ta hjulstillingskontrollen!

Når man har senkesett på bilen og skal godkjenne dette må man til biltilsynet.. og der må man ha papirer på senkesettet (TUV) samt utført forstillings/4hjulskontroll ! Man får ikke senkesettet i vognkortet/godkjent bilen før man har papirer på dette.

Når eg fikk mitt senkesett godkjent av biltilsynet så blei det aldri snakka om noen 4hjulskontroll. Men han likte ikke felgene mine så da måtte eg valse. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...