Gå til innhold

Ødelagt motor?


VillKapping
 Share

Anbefalte innlegg

Skjønner at det sier "klonk-klonk" hvis du kjørte på med 4 liter olje etter den peilingen der... ;o)

Men det er vel neppe så enkelt problem som en motor med 3 liter for mye olje. Fryktlig kjedelig er det uansett, jeg hadde despa helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har kjøpt den privat av søsteren av en venn av meg. Ikke noe som tyder på at den har vært grisekjørt eller lignende. Bilen har vært demobil hos Stenshagen bil i Oslo sitt første leveår. Hun har hatt den siden da. Ble tatt inn 4 like sånne med det meste av utstyr. Bilen kostet 520000 ny. Kommer sikkert til å slite med det, men synes at dette burde garantien dekke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke min tekniske kunnskap noe å skryte av, men som en nevnte tidligere så er det slik at hvit røyk = vann i eksosen, mens blå røyk = olje i eksosen.

Har motoren fungert uten problemer hele tiden? Jeg vil tro at oljen har forsvunnet under siste kjøretur. I det motoren har gått tom for olje har toppen eller blokken skjært seg (sprukket?) og dermed blåste den ut kjølevannet (hvit røyk). Men hva som kan ha utløst oljelekkasjen aner jeg ikke. Blokken er vel i alu på disse motorene. De er ekstremt sårbare for hardkjøring når de er kalde.

Registerhavari, som en nevnte her, forklarer ikke at oljen er borte.

Dette høres uansett dyrt ut. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører ikke hardt ihvertfall. Helt normalt. Er ikke veier til å kjøre hardt på her uansett. Har vært skikkelig kaldt de siste ukene, men ikke gitt noe særlig gasspådrag før motor er varm. Ikke merket noe forskjell på motor. Gått som vanlig og helt stille og jevn på tomgang. Ikke noe ulyder i det hele tatt. Hvis den har gått tom for olje burde man vel ha fått et varsel på dette? Sjekket olje på onsdag og da lå det ihvertfall der det skulle. Sjekket også frostvæske ettersom det var så kaldt og det var også bra. Føler jeg har gjort alt som jeg kan.

Joe: Bilen er en 2001 320i. Vet ikke hvor mye olje som går jeg.. 6 liter omtrent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...