Gå til innhold

Ødelagt motor?


VillKapping
 Share

Anbefalte innlegg

Er det ikke noe olje på peilepinnen nå?

Hvis den ikke renner ut på bakken så må den forsvinne ett eller annet sted og når du fyller på olje på motoren så renner den rett ned i bunnpanna. Dvs enten er oljen i bunnbanna eller så er den på bakken.

Hvis du ikke fylte på olje på spylervæske beholderen eller noe da :?

Er noe som ikke stemmer her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo ikke rart motoren går trått hvis det er 10 liter olje på den heller da.

Er som bimmer dude sier her at når du heller på olje når motor ikke går går den enten ut eller i panna.

Dvs hvis du har sett etter svart parti på oljepinnen og du ikke har sett den blanke nye olja så har du fyllt på ca over dobbelt så mye som det skal være der.

Da er det litt trått for motoren å dra igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nå prøvd å starte den en gang og se. Har den skjært seg så har den skjært seg. Hvis du hører at starteren drar rundt motoren og ikke vil starte så har den nok bare fått i seg for mye olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magisk det med at oljen forsvinner ja... men tipper det er sånn som bimmerdude og propan sier: > At ny olje er vanskelig å se på peilepinnen. Skaff deg skikkelig lys så får du peilet på nytt. Høres ut som om du må tappe av noen liter med olje gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med den hvite røyken som kom når den sto på tomgang da? Var det ikke hvit røyk likevel kanskje? Var den blå? Kanskje en ide å sjekke kjølevæskenivået og. Bare for å få verifisert hva som faktisk ble blåst ut gjennom eksosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 år som demo bil også, der er det vel kanskje litt grise-kjøring inn i bildet. ikke vet jeg men, man veit aldri hvordan folk behandler låne biler.

Ja, demobil er ikke bra. Ofte er prøveturen kun 10-30 minutter, og da har man ikke tid til å vente på at motoren skal bli varm før man tester den.. kan garantere at den har fått smake litt av hvert før den har blitt varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og sjekket oljenivået nå. Er på max på pinnen der.. Skjønner ikke noe jeg. Prøvde å starte 1 gang. Var fremdeles låst motor. Ikke noe som går rundt. Blinket bare 2 ganger i lyset når jeg prøvde og hører at motoren er låst. Skal taue den til Sulland auto på Gjøvik nå og høre med de i morgen tidlig. Frostvæskenivået og oljenivået var ihvertfall ok på onsdag. Skjedde uten noen at noen varsellamper lyste. Bilen oppførte seg helt normal til det smalt.. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...