cc300 Skrevet Mars 10, 2006 Skrevet Mars 10, 2006 Skjønner at det sier "klonk-klonk" hvis du kjørte på med 4 liter olje etter den peilingen der... ;o) Men det er vel neppe så enkelt problem som en motor med 3 liter for mye olje. Fryktlig kjedelig er det uansett, jeg hadde despa helt...
VillKapping Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Skrevet Mars 10, 2006 Har kjøpt den privat av søsteren av en venn av meg. Ikke noe som tyder på at den har vært grisekjørt eller lignende. Bilen har vært demobil hos Stenshagen bil i Oslo sitt første leveår. Hun har hatt den siden da. Ble tatt inn 4 like sånne med det meste av utstyr. Bilen kostet 520000 ny. Kommer sikkert til å slite med det, men synes at dette burde garantien dekke..
Mr_Tran Skrevet Mars 10, 2006 Skrevet Mars 10, 2006 ingen lampe på instument som lyser før dette skjedde. prøv og sette den i gir og dytte bilen, se om motor går rundt.
VillKapping Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Skrevet Mars 10, 2006 Hehe.. Kanskje ikke den beste beskrivelsen med "klonk klonk" akkurat... Men i mine desperate ører hørtes det slik ut..
VillKapping Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Skrevet Mars 10, 2006 Ingen lamper som lyste. Vanntempen lå på midten som vanlig. Kom som lyn fra klar himmel!!
Mr_Tran Skrevet Mars 10, 2006 Skrevet Mars 10, 2006 håper det er starter da. billiger enn overhale en motor
Hakon Skrevet Mars 10, 2006 Skrevet Mars 10, 2006 føler med deg. vanvittig kjedelig når slike ting skjer. man blir så psykisk sliten av det. veldig mye stress. håper det ordner seg.
*MrB* Skrevet Mars 10, 2006 Skrevet Mars 10, 2006 Nå er ikke min tekniske kunnskap noe å skryte av, men som en nevnte tidligere så er det slik at hvit røyk = vann i eksosen, mens blå røyk = olje i eksosen. Har motoren fungert uten problemer hele tiden? Jeg vil tro at oljen har forsvunnet under siste kjøretur. I det motoren har gått tom for olje har toppen eller blokken skjært seg (sprukket?) og dermed blåste den ut kjølevannet (hvit røyk). Men hva som kan ha utløst oljelekkasjen aner jeg ikke. Blokken er vel i alu på disse motorene. De er ekstremt sårbare for hardkjøring når de er kalde. Registerhavari, som en nevnte her, forklarer ikke at oljen er borte. Dette høres uansett dyrt ut. Dessverre.
Joe Skrevet Mars 10, 2006 Skrevet Mars 10, 2006 Gjør noe klart for meg ; hva type bil har du og hvor mye olje tror du går i motoren ? Jeg tror jeg har noe som kan være til hjelp.
VillKapping Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Skrevet Mars 10, 2006 Takk takk.. Blir stress ja.. Er jo så avhengig av bil her utpå landet også!! Helsike altså.. Lurer på om jeg skal ta meg en liten dram.. Får ikke gjort så mye ikveld allikevel..
Rope Skrevet Mars 10, 2006 Skrevet Mars 10, 2006 1 år som demo bil også, der er det vel kanskje litt grise-kjøring inn i bildet. ikke vet jeg men, man veit aldri hvordan folk behandler låne biler.
VillKapping Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Skrevet Mars 10, 2006 Kjører ikke hardt ihvertfall. Helt normalt. Er ikke veier til å kjøre hardt på her uansett. Har vært skikkelig kaldt de siste ukene, men ikke gitt noe særlig gasspådrag før motor er varm. Ikke merket noe forskjell på motor. Gått som vanlig og helt stille og jevn på tomgang. Ikke noe ulyder i det hele tatt. Hvis den har gått tom for olje burde man vel ha fått et varsel på dette? Sjekket olje på onsdag og da lå det ihvertfall der det skulle. Sjekket også frostvæske ettersom det var så kaldt og det var også bra. Føler jeg har gjort alt som jeg kan. Joe: Bilen er en 2001 320i. Vet ikke hvor mye olje som går jeg.. 6 liter omtrent?
Rope Skrevet Mars 10, 2006 Skrevet Mars 10, 2006 http://www.bimmers.no/statisk.php?id=oljemengder 6,5 liter på din vel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå