Gå til innhold

Montere 3.part CD/MP3 veksler i E39


Anbefalte innlegg

Har bare kassett spiller i bilen, det er litt kipt.

Er det noen som har prøvd adaptere for å montere 3.part cd vekslere?

Her er en adapter som ser tilfredsstillende ut: http://www.logjamelectronics.com/piebmwpcalp1.html

Den støtter Sony sin CD/MP3 skifter og rattkontrollen skal virke også.

Noen erfaringer med tilsvarende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fint dette. Bare husk at du må ha Business eller Professional spiller i bilen din. Har du Reverse kan du ikke ha en slik overgang og veksler. Den har ikke vekslerstyring i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet. Har Business RDS

Du sier det funker fint, har du samme?

Vet du om det ligger kabler klart til trunken?

De skriver noe om 3 + 6 pin kabler, men er ikke sikker på hva det betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte faktisk en Pioneer veksler med Peripheraladapter i en E39 Touring forrige uke på jobb.

Har montert en god del av disse både i E39 og E46. Eneste negative jeg kan si om dette oppsettet er hvis du velger en MP3veksler, vil du ikke få tekst opp i displayet på spilleren. Du vil heller ikke kunne bla i mapper. Så sporene i platene vil bare vise nr. fra 1 til siste.

Ja du trenger en 6 pins kabel som er signal og en 3 pins som er konstant spenning, tenning og jord. Disse 3 siste ledningene kan du kople deg inn på ledninger med samme fargekode bak dekselet på venstre side i bagasjen.

Den andre ledningen ligger som regel ikke klar utenom hvis det ikke er bestilt som ekstrautstyr da bilen ble laget. har vært borti en bil som det lå klar kabler til veksler. Og det var i min far sin E46. Det stod spesifisert på ekstrautstyrslisten at den var klartgjort for veksler.

Så du får rett og slett bare se baki om det ligger noen kabler det som ikke er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, høres ikke så vanskelig ut dette.

Ikke noe problem det med MP3'ene, at man ikke kan bla i mappene.

Men den veksleren til Sony har ID3 tag støtte, tror du navnene blir vist i displayet da? Siden den adapteren jeg nevnte støtter den spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at du vil få opp tekst i displayet. Det er vel BMW spilleren som begrenser det. Monterte også en Sony velksler i en Passat med original navi. Den fikk heller ikke opp tekst i displayet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...