Gå til innhold

Bensinforbruk


KriZ87
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Råkjører! :lol:

Jeg har 231 hester.

Hvis jeg bare lufter 100 av dem, så bryter jeg med dyrevernloven!

"Dyrevern:

Mattilsynet arbeider for at dyr skal få dekket sine grunnleggende behov, og i størst mulig utstrekning kunne utøve naturlig atferd."

"Dyr skal behandles varsomt og det skal tas hensyn til instinkt og naturlig trang hos dyret så det ikke kommer i fare for å lide unødvendig. "

http://www.mattilsynet.no/dyrevern

Det er da naturlig å få slippe ut et par ganger om dagen?

Forskrift om velferd for hest:

"§ 16. Luftegårder, beiter, treningsbaner og uteareal

...., slik at ALLE hestene kan slippes ut minst 2 timer hver dag. "

http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-20050602-0505.html#16

Jeg har loven på min side, I rest my case!

PS. Hest er best :D

Gjelder det dyret i deg/oss mennesker også????

PS. Hest er best :D

Under panseret ja 8)

Hest er best på brødskiven. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Oslo kan du bruke 231 HK?

1,4 liter/mila var mye gitt. :?

Forrige bilen min en E30 325i brukte på slutten rundt 1,5 liter blandet. Men jeg klarte å få den ned i 0,65 på langkjøring.

Z3 er da ikke Cab. Det er en roadster. De er heller ikke særlig tunge. Men noe som kan bidra til høyere forbruk er lav giring i diffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som kan defineres som bykjøring men jeg kjører ikke så mye rundt i Oslo sentrum. Blir mest små turer til kamerater, jobb osv uten stopp. Men jeg har piggdekk da, det gjør jo sitt. Men synes fortsatt det er litt mye. For Mb`en på 2.8l og 204hk bruker jo omtrent det samme. Tror heller ikke det er tyngden som gjør det. For SÅ tung er ikke Z3 (1100 et eller annet vell?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som kan defineres som bykjøring men jeg kjører ikke så mye rundt i Oslo sentrum. Blir mest små turer til kamerater, jobb osv uten stopp. Men jeg har piggdekk da, det gjør jo sitt. Men synes fortsatt det er litt mye. For Mb`en på 2.8l og 204hk bruker jo omtrent det samme. Tror heller ikke det er tyngden som gjør det. For SÅ tung er ikke Z3 (1100 et eller annet vell?).
Egenvekt på z3 1,8 er 1295kg. (tørrvekt). pluss oljer og div. blir den 1450kg.

Den er oppgitt til å bruke 1,15 l/mil på bykjøring, og 0,78 på blandet kjøring. På vinteren er det da helt normalt å bruke 1 ltr. på blandet kjøring med kaldstarter osv. Kommer som sagt også an på kjørestil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenvekt på z3 1,8 er 1295kg. (tørrvekt). pluss oljer og div. blir den 1450kg.

Den er oppgitt til å bruke 1,15 l/mil på bykjøring, og 0,78 på blandet kjøring. På vinteren er det da helt normalt å bruke 1 ltr. på blandet kjøring med kaldstarter osv. Kommer som sagt også an på kjørestil.

Egenvekt m/fører: 1150 kg står det her: http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=24990&tid=74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nesten dobbelt så mange hester som meg.. men bruker bare 0.2 l på mila mer enn meg... urettferdig! :cry:

Rekorden min er 0,77 L/mila i 110km/t på vei til stockholm med tom bil. Med A/C på riktognok. Da kjørte jeg med egg på pedalen, men etter et par timer ble jeg lei, og beveget meg opp i fartsbot-land igjen. Det ble for kjedelig å ligge å putre sammen med resten av saueflokken som var på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekorden min er 0,77 L/mila i 110km/t på vei til stockholm med tom bil. Med A/C på riktognok. Da kjørte jeg med egg på pedalen, men etter et par timer ble jeg lei, og beveget meg opp i fartsbot-land igjen. Det ble for kjedelig å ligge å putre sammen med resten av saueflokken som var på veien.

Ikke nok med at du bruker mindre bensin enn meg når du gasser.. men du bruker nesten mindre på langkjøring også..

Har vært nede på 0.7 oslo-hamar.. på vei til elverum..

Men bilen min bruker 1.2 med gassen helt i bunnen.. når nåla står på 215.. Der må vell din bruke mer? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok med at du bruker mindre bensin enn meg når du gasser.. men du bruker nesten mindre på langkjøring også..

Har vært nede på 0.7 oslo-hamar.. på vei til elverum..

Men bilen min bruker 1.2 med gassen helt i bunnen.. når nåla står på 215.. Der må vell din bruke mer? :lol:

Hmm, jeg skal teste senere i sommer, så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...