Gå til innhold

E36 M3 OMBYGGING


O.E
 Share

Anbefalte innlegg

Uten å være en ekspert. Så vet jeg at det er mye lettere å bygge om fra 325 til 3L m3..skal være ganske plug n play etter som jeg har forstått, mens 3.2 har annen bærebro og fester?

Ikke skyt meg visst det er feil, men mener det er noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken mange ganger før. 3.0 litern passer rett over med elektronikk trur jeg, girkasse og mellom aksling går også rett over.

VS-motor har 3 liter M3 motor til salgs hele tiden 30 smakkos med girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombygging av hvilken som helst e36,også med automat til en m3 er en enkel sak. Det lønner seg å få tak i en donorbil som nevnt ovenfor for å få alt i samme kaliber,men ikke nødvendig.

Ledningsnettet trenger du heller ikke bekymre deg for. Kontakten fra ledningsnettet på motoren(både 3,0 og 3,2) er bare skru rett på kontakten fra nettet på bilen,uavhengig om du har vanos eller ikke,spiller ingen rolle. Har du bygd om fra automat til manuell vil du ikke få liv i motoren da bilen fortsatt tror den har utomat,og tror den står i gir.(sikkerhetsfunksjon på automat biler) Det du isåfall må gjøre er å kutte ut releet til dette. Dette relet finner du rett over høytaleren nede ved fothvileren på sjåførsiden,oransj farge.

Værre er det ikke.

Skal du bygge om til 3,2 så er det litt mere jobb. Den har i tillegg en startsperre i nøkkelen,så du må ha med tenningslås osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått takl i donor bil enda nei,er på utkikk etter en,har sett litt på tyske/utlandske biler,men er uansett planen å bytte hele for og bakstillingen og motor/gir/drivlinjen.Vil helst ha 3,2 med 6 trinns kasse men kan muligens slå meg til ro med en 3 liter og eventuelt en 6 trinns kasse.PS:325 motoren,gir osv er til salgs....12000 for motor/gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...