Gå til innhold

stramme handbrems\svak brekk?


mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

hvordan kan jeg stramme hanbremsen?

inni cupeen er waierene strammes max..

er det trommel på handbremsen?

kan ikke helt se for meg at handbremsen går på bremseskivene..de er vel hydrauliske?

mulig klossene i trommelene må skiftes ?

noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en egen trommel for håndbremsen inni skivene bak..

han fjotten på bmw sa at disse bremseskoene også ble slitt så jeg kastet 800 kr i dass på ett rep sett... helt unødvendig.. skoene blir ikke slitt .. man kjører jo ikke med brekket på.

det som var feil på min var at holderen til bremseskoene hadde rustet i stykker.. bare puttet i en ny skrue og alt var fint...

justering av skoene er litt tricky og det kan du lese i Haynes manualen om hvordan gjøres. eneste du trenger å gjøre er å ta av hjulet så kan du komme til denne justeringskruen med en skrutrekker..

dette var på en E30 325i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en egen trommel for håndbremsen inni skivene bak..

han fjotten på bmw sa at disse bremseskoene også ble slitt så jeg kastet 800 kr i dass på ett rep sett... helt unødvendig.. skoene blir ikke slitt .. man kjører jo ikke med brekket på.

det som var feil på min var at holderen til bremseskoene hadde rustet i stykker.. bare puttet i en ny skrue og alt var fint...

justering av skoene er litt tricky og det kan du lese i Haynes manualen om hvordan gjøres. eneste du trenger å gjøre er å ta av hjulet så kan du komme til denne justeringskruen med en skrutrekker..

dette var på en E30 325i..

Samme som jeg hadde på min 520I E28 85 modell da, det er ikke tricky å justere bandene, tar bare av hjulet finner en lommelykt, vrir litt rundt på trommelen mens man lyser inn i en av hullene, når du ser ett slags tannhjul stopper du, putter ett skrujern inn og justerer.

Obs! det er viktig at du slakker handbrems wiren først, man skal aldri justere handbremsen ved å stramme vaieren, hvis du ikke gjør det så vil du ikke kunne bevege handbrekken inne i bilen noe særlig, ved EU kontroll skal denne kunne draes 3 hakk også skal den låse hjulene.

etterpå kan du justere på vaieren sånn at du kan dra den tre hakk opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare skal stramme det så holder det med å ta ut en hjulbolt. Da kan du snurre navet rundt helt til du ser en skrue inni der. Skru denne med klokka og når navet ikke går rundt lenger, slakk litt. Deretter finjusterer du fra coupeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...